Cookies

Vi använder Cookies för att du ska kunna handla i vår webbutik samt för att samla in data för hur vår webbplats används och för vår marknadsföring hos Google.

Här kan du välja vilka Cookies som vi får använda för att spåra hur vår webbplats används och hur våra annonser presterar.

  • Brädspel/Sällskapsspel och Kortspel - WorldofBoardGames.com
    • Visa kundvagnen Visa kategorierna
    • Din kundvagn

      Din kundvagn är tom.
      • » Alla sällskapsspel
      • » Barnspel
      • » Familjespel
      • » Kortspel
      • » Krigsspel
      • » Rollspel
      • » Strategispel
      • » Vuxen/partyspel
      • » Tillbehör
      • » Merchandise
      • » Erbjudanden

      Topplistor
      Recensioner
      Presentkort

      Forum
      Köp- och Säljmarknad

      Om oss
      Butiken i Umeå
      Fraktpriser & leveranser
      Köpvillkor
      Om Cookies

      Logga in

      Glömt dina uppgifter?
      Skapa användarkonto
      • Din kundvagn

        Din kundvagn är tom.
        • » Alla sällskapsspel
        • » Barnspel
        • » Familjespel
        • » Kortspel
        • » Krigsspel
        • » Rollspel
        • » Strategispel
        • » Vuxen/partyspel
        • » Tillbehör
        • » Merchandise
        • » Erbjudanden
      • Topplistor
        Recensioner
        Presentkort

        Forum
        Köp- och Säljmarknad

        Om oss
        Butiken i Umeå
        Fraktpriser & leveranser
        Köpvillkor
        Om Cookies

      • Logga in

        Glömt dina uppgifter?
        Skapa användarkonto
      • Information

        Köp - I lager

        Köp - Beställningsvaror

        Boka - Kommande

        Bevaka - Tillfälligt slut

        Utgått - Utgått

        Visa Mastercard DIBS

      • Recensioner

        • Millennium Blades
          Millennium Blades
        • Unikt, imponerade och hysteriskt - Betyg: 8/10

          Millennium Blades är ett spel som handlar om att vara ett proffs i spelet Millennium Blades... förvirrande?

          (Det här är ett bräd-/kortspel som står helt på egna ben och du behöver inget annat än det som följer med i boxen, så när jag skriver "köpa" så handlar det om att spendera valutan som finns i spelet.)

          Millennium Blades är ett fiktivt CCG (collectible card game), som av en händelse flirtar ganska kraftigt med Magic, Pokémon etc.

          Varje spelare antar rollen av ett proffs i samlarkortspelet "Millennium Blades", detta sker genom att välja/slumpa karaktärskort. Dessa skiljer sig smått från varandra och skapar därför en viss unik känsla och påverkar ditt spel en smula.

          Målet med spelet är att du/din karaktär vill vinna tre turneringar i Millennium Blades. Dock är det en lång väg dit, då du i sann CCG-standard måste köpa boosterpacks, byta kort med de andra spelarna, bygga en lek av korten du köper/byter, bygga en samling...

          Spelet är uppdelat i två distinkta faser som upprepas tre gånger:
          1.Butiksfas
          2.Turnering
          3.Butiksfas
          4.Turnering
          5.Butiksfas
          6.Turnering

          Under butiksfasen befinner sig spelarna i en fiktiv kort-/brädspelsbutik där de har chans att köpa boosterpacks, byta kort med andra spelare, få unika promokort, sälja kort. Allt detta går på tid och saknar helt struktur. Det är med andra ord kaos. Stora buntar av sedlar flyger kors och tvärs och det är försten till kvarn till både det ena och det andra.
          När tiden är ute är det dags att starta en ny timer, och målet är att försöka sammanställa en ståtlig samling av korten du dragit på dig för att generera lite vinstpoäng, men viktigast av allt är att bygga en lek att spela med.

          Turneringen är det som följer när "Butiksfasen" är klar. Dags att se vem som byggt den bästa leken! Kortspelet är en blandning mellan väldigt simpelt, och extremt taktiskt. Ett helt okej spel i sig självt faktiskt.
          Att vinna turneringar är det som genererar mest vinstpoäng.

          Jag har aldrig spelat något liknande. Det här är verkligen ett unikt spel, och det är verkligen en upplevelse.
          Spelet kommer med en gigantisk mängd kort, och har ett otroligt återspelningsvärde.

          Grafiken på korten är simplistisk och varierar mellan humoristisk och nördig, väldigt ofta med referenser till saker jag inte känner till (andra spel, nördkultur etc). Den är ok, men inte fantastisk.

          Spelet kommer med stora mängder av låtsassedlar som flyger fram och tillbaks allt eftersom man investerar, vilket verkligen ger den rätta känslan av hur det är att hålla på med ett samlarkortspel. Dyrt...

          Det här är tyvärr ett spel inte passar vem som helst. Dels är det nog en allmän fördel om man är bekant med något eller några samlarkortspel sedan tidigare, men man tjänar nog mycket på att förstå den lite speciella humorn i det här spelet också. Så duka inte upp det efter finmiddagen med folk som aldrig sett ett brädspel förr. Det krävs ganska mycket av de delaktiga.
          Jag anser att det gör sig bäst på 3-4 spelare. Det tar allra minst 2 timmar att spela, och att sätta upp och städa bort det tar också en bra stund, så avvara 3 timmar.
          Jag tycker personligen att det är ett helt otroligt coolt spel, men det kommer sällan till bords just för att det är ganska speciellt och kräver både engagemang och tid. Men de gånger vi spelar det så är det alltid en perfekt blandning av underhållning, kaos och taktik.

          Skriven av: Narstrand - 2018-04-27 16:26:57

        • Firefly: The Game - Breakin' Atmo
          Firefly: The Game - Breakin' Atmo
        • More game small investment - Betyg: 9/10

          If you like variety in your missions as well as a big overhaul of the equipment that is available.. I love this simple expansion of 50 cards especially since I play a lot SOLO I fell more inclined to play when the re playability is high and the Jobs is plenty both legal and illegal or immoral ones. Superb variety and a great way to inexpensively add to the game.

          Skriven av: Miraculix - 2018-04-27 15:55:32

        • Firefly: The Game - Jetwash (Exp.)
          Firefly: The Game - Jetwash (Exp.)
        • Another nice ship!!! - Betyg: 9/10

          A standard speed ship to start with, a lot of cargo as you hoped for or wanted. Another very nice addition and variety to the fleet of Ships available in the Firefly universe! A ship can't be better than the captain allows it to be :-)

          Skriven av: Miraculix - 2018-04-27 15:51:03

        • Firefly: The Game - Artful Dodger (Exp.)
          Firefly: The Game - Artful Dodger (Exp.)
        • Another ship to play with - Betyg: 9/10

          A speedy ship to start of with, ma by not as much cargo as you might hoped for or wanted. But a nice variety to the fleet of Ships available in the Firefly universe! Well worth having for a serious firefly

          Skriven av: Miraculix - 2018-04-27 15:43:16

        • Firefly: The Game - Blue Sun (Exp.)
          Firefly: The Game - Blue Sun (Exp.)
        • A suny expansion in deed - Betyg: 10/10

          Just as the Firefly base game is a terrific base platform to work from the expansion Blue Sun seriously give you MORE of almost everything!

          You need a big table to play firefly... and now it has to use it's extra expansions as well. The Blue Sun adds in more space.. reaver space as well as border space.. Additional traders as well as additional places to trade and buy stuff. The expansion of cards is marked so if you want to separate out all expansions from the base game it's easy to do.. I simply love this game and Blue Sun does not fail in fulfilling my hopes for an expanded space!

          When dealing with this as well as other space expansions remember that you will fly a lot! And I mean a lot! You can have at lot of people as well as cargo to transport long distances an then a stronger engine than the startup 5 step per burn is nice to have! You will spend a lot of time anyway in space flying. For a SOLO game I find Firefly in general and this expansion in particular a true enjoyment..

          Introduced in this expansion is also the Mr Universe who gives you extra challenges on top of the missions you taken aboard.. in my test game I stayed with this as a extra burden. But you can also use the new tokens that both Reavers as well as Alliance leaves after their ships.. they automatically cause a encounter.. YUCK! In my philosophy for playing SOLO I like to let the closest RAVER always walk towards me and the same regarding the Alliance ships. They travel slowly towards me and every time any mention that player on my right should move the Reaver or Alliance ship.. I move it 1 step closer where my ship is, after some time you can feel the pinch, less and less space is easy to travel through... Remember Reaver ships do not leave the Reaver or Border space, I use the big cruiser to work only in the Alliance space.

          Skriven av: Miraculix - 2018-04-27 15:39:22

        • Firefly: The Game
          Firefly: The Game
        • Firefly the board game! - Betyg: 10/10

          A game that moves easy in both commerce and gun play. The system is dominated by cards that gives you opportunity's as well as misgivings and failure. Dice is used to some extent but not always. Plenty of missions to do and places to got o, but also possibility to be naughty and get into trouble when tasks is not done.

          Selecting a good versatile captain is essential for your games smooth flow. If you think with a gun and that is about it, you will soon end up in more problem than you can master.

          A life bridge and a good ally is HARKEN the good guy police, he will get you and fine you when you are up to no good. But in the beginning he is quite good to have as a second resource!

          5 distinct trade stations where you can raise your ships abilities as well as find new crew with some luck. All depending on if you want to run a bad boys game or is more inclined towards dealing and trade?

          Cargo is basically passengers and/or cargo tiles. You can mix and take missions where several jobs will be done in the same trip. !! Don't forget to pay your crew!! or you will have a mutiny on your hand. Contraband or refugees is the same just flip the token and you have them in your cargo, more money and more trouble and fun.

          At around $105000 in the bank you will probably not need more money to play with, but it's always good to have all the nice stuff :-)

          A game well worth it's low price, superior aesthetics as well as very re playable. For in my mind also VERY IMPORTANT the SOLO play is superb.. Easy to work with and not rely much sacrifice's for lack of other players.

          This game uses a lot of space to play and I mean a lot of it!

          Skriven av: Miraculix - 2018-04-27 15:21:25

        • Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game
          Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game
        • Alien panik x 4

          Spelet kommer med fyra scenarier som simulerar de fyra första Alien-filmerna. Spelarna ska uppnå tre mål för att vinna, samtidigt som de måste besegra alla monster som attackerar. Spelet är i grunden ett samarbetsspel men det finns möjlighet att ha egna mål och även förrädare.
          Reglerna är ganska enkla och det finns många bra videointroduktioner på nätet. Spelet blir svårare ju fler spelare som är med. Solospel fungerar utmärkt men det är roligare ju fler som är med. Det är lätt att göra spelet lättare eller svårare genom att lägga till kort.
          Spelet startar ganska lugnt med att spelarna bygger upp varsin kortlek, men snart börjar monstren komma, attackerna blir värre och fienderna fler, mot slutet råder full panik och ingen vet vem som kommer att överleva.
          Jag har inte spelat några andra Legendary-kortspel men jag tycker att systemet passar utmärkt till Alien.
          Åldersmärkningen är 17+, mycket högt, främst på grund av bildkonsten på korten, som är synnerligen blodig.
          Bara en sak att klaga på: ibland, genom otur, kan en spelare bli eliminerad tidigt i spelet. Lätt att åtgärda genom husregler.
          Betyg: 4 monsterägg av 5.

          Skriven av: tobham69 - 2018-02-20 11:00:21

        • Spirit Island
          Spirit Island
        • Posttraumatiskt Settlerssyndrom - Betyg: 8/10

          Efter att ha kämpat i flera år med att försöka bygga den längsta vägen, skrattat reflexmässigt varje gång någon sagt "Wood for Sheep" och svurit över att du aldrig får den sista biten lera du behöver är det dags att inse att Settlers är ett fruktansvärt spel och att någon måste sätta stopp för det. Spirit Island är ett spel som hjälper dig att göra just det genom att ta rollen som en lokal gud och utplåna bosättarnas utforskare, bosättningar och föroreningar med hjälp av dina krafter och följare.

          Spelet kommer med ett antal gudar som är olika svåra att spela, något som gör det lätt att komma igång (välj en enkel gud). Efter ett par omgångar går det att öka svårighetsgraden både genom att välja en annan gud eller genom att ge bosättarna olika specialregler. För den som känner ett stort behov av att plåga sig själv finns det även en alternativ spelplan vilket med stor säkerhet bör resultera i förlust för spelarna.

          Skriven av: sardukar - 2017-12-20 12:27:59

        • Great Western Trail
          Great Western Trail
        • Väldigt bra spel - Betyg: 10/10

          Jag råkade få syn på det här och eftersom jag hade en idé till ett spel med liknande tema, så blev jag förstås nyfiken.
          Vi spelar mycket spel i familjen och gärna lite svårare, strategiska saker. Först hade jag svårt att övertyga de andra om att prova detta spel, men när vi väl testat ett par gånger var vi fast.
          Inte överdrivet mycket att hålla rätt på men kombinationerna gör att det hela tiden finns olika vägar till seger. I flera andra spel av den här typen har en vinnande strategi utvecklats och det blir svårt att utmana den. Här har vi inte hittat någon sådan, trots många omgångar.
          Snygg spelplan och snygga komponenter. Det man hade önskat är lite högre kvalité på varje spelares bricka där man ska ha sina markeringar. Lite tunn och lätt att saker flyttar på sig.
          Reglerna var hyfsat begripliga och det gick lätt att komma igång. Första gången gjorde vi fel med de cowboys, byggnadsarbetare och järnvägsarbetare som man kan köpa. Hur man lägger ut dessa styr längden på spelet så det gäller att göra rätt.
          Spelmekaniken bygger på symboler som kan vara lite svåra att förstå inledningsvis. Jag hittade några papper med sammanfattning på nätet och skrev ut. Men då hade vi redan lärt oss och behövde inte dessa.
          Max fyra spelare vilket är lite synd då vi ibland är flera. Någon expansion har jag inte sett till, men möjligheterna till det är stora.

          Skriven av: jolla - 2017-12-15 11:31:39

        • Takenoko (SVE)
          Takenoko (SVE)
        • För stora som små - Betyg: 8/10

          Jag och min sambo köpte detta spelet då det såg gulligt ut, men visade sig att det även var väldigt roligt och underhållande och vi har sen dess spelat det många gånger!

          Vi har även testat att spela det med både familjemedlemmar och vänner, det går snabbt att lära ut och alla har en chans att ta förstaplatsen!

          Skriven av: Tyysken - 2017-12-10 21:11:53

        • Forbidden Stars
          Forbidden Stars
        • Waaagh! Underbart konfliktspel!

          Gillar du orker i rymden, episka strider och att bygga upp en ekonomi för att sedan släppa lös dina vilda horder av krigare och skepp på motståndaren? Då är detta spelet för dig.
          Tyvärr nästan helt out of print, men går att få tag på hos andra.

          + Snygga komponenter
          + Både tärningar och kortlek
          + Högt omspelsvärde

          - Luddig regelbok. Kräver erratas från FFG och även inofficiella erratas från BGG där designern kommenterat.
          - Hög downtime på fler än 2 spelare

          Skriven av: Elvenman - 2017-11-24 19:30:12

        • Special Ops Issue #7 - Autumn for Barbarossa
          Special Ops Issue #7 - Autumn for Barbarossa
        • Intro till wargames

          Med en liten karta och (relativt) få counters tillsammans med de enkla och korta SCS-reglerna är det här en utmärkt introduktion till klassiska war games.

          Ämnet är det tyska försöket att ta Smolensk hösten 41 följt av den Sovjetiska motattacken. Spelet innehåller möjligheter för båda sidor att attackera och försvara. För tysken handlar det om att ta så mycket terräng så möjligt innan de flesta av dina panzer divisions dras tillbaka. För den andra sidan handlar första delen av spelet om överlevnad för att sedan försöka genomföra en hyfsad motattack.

          Spelar mycket bra både solo och på två spelare. Spelet är enkelt även i förhållande till anda SCS titlar men utan att för den delen bli simpelt. 9/10 panzers. Håller snabbt på att bli en av mina SCS favoriter.

          Skriven av: wade - 2017-10-16 21:39:36

        • Nexus Ops
          Nexus Ops
        • Enkelt och bra krigspel

          Spelas 2- 4 spelare.
          Två/tre/fyra fungerar.

          Snygga figurer där även en försvagad spelare är viktig och nästan omöjlig att slå ut.

          Ett krigsspel som är lätt att lära sig och ej tar en hel dag. Förvånansvärt bra när det är så enkelt.

          Skriven av: Magro - 2017-07-06 18:54:53

        • Star Realms
          Star Realms
        • Otroligt bra deckbuilder

          Detta spel tar ca 20 min att spela på 2 spelare och är enkelt att ta med sig. Jag har till och med spelat det ombord på flyget!

          Det finns fyra fraktioner i spelet som var och en gör att man kan bygga upp både skade, helande och slängkombos som gör spelet inte helt olikt Magic. Skaparna av spelet är också flerfaldiga mästare av MTG, men till skillnad från det spelet så räcker det med att köpa grundsetet. När du tröttnat på det kan du sedan köpa till fler kort i miniexpansioner.
          Ett tips är att ladda ner en bra skade och liv app som enklare håller koll på hur mycket liv du har kvar.
          Jag ger spelet 10 av 10.

          Skriven av: Elvenman - 2017-06-10 12:40:27

        • Clash of Cultures
          Clash of Cultures
        • Bra civ-spel

          Detta spel har jag dock enbart spelat på 2 spelare och som sådant fungerar det riktigt bra. Trots att det kom 2012 så håller det än idag och det märks att man lånat flera mekaniker från andra spel som Eclipse och Sid Meier's Civilization.
          Målet med spelet är att få så mycket poäng som möjligt och detta kan man få genom att bygga och uppgradera städer, klara av uppdragskort, bygga underverk och genom att forska fram teknologier.
          Spelet utspelar sig i antiken och man går inte framåt i tiden som man gör i andra civspel. Det är dock ett 4x spel, men spelet avslutas så fort en spelare är utslagen, antingen av anfallande barbarer eller av en annan spelare.
          I annat fall så avslutas spelet efter 7 rundor. Varje runda har tre st faser. Efter varje fas bestämmer den som har kommit längst i kultur och lycka vem som är första spelaren inför fas 2. Efter fas 3 så sker en statusfas där man kan visa upp avklarade uppdragskort, få en gratis teknologi och dessutom får man ett handlingskort och ett till uppdragskort samt några mindre saker till. Därefter går man in i runda 2.
          I varje fas kan man göra högst tre handlingar. Man kan aktivera en av sina städer och där kan man välja att antingen bygga trupper eller nybyggare, bygga en byggnad eller samla in resurser. Aktiverar man sin stad en andra gång med en till handling så sjunker stadens lycka. Blir staden arg så är man ytterst begränsad om vad man kan göra i staden.
          En annan handling är att spendera lyckomarkörer för att göra en arg stad neutral eller en neutral stad glad.
          En tredje handling är att forska fram en teknologi på det utmärkta techbrädet!
          Du kan också som en handling välja att flytta din armé eller nybyggarenheter.
          Slutligen kan du också som en handling välja att kulturellt försöka influera dina motståndares städer.

          Clash of Cultures är ett utmärkt civspel, men plastkomponenterna håller dessvärre låg kvalité. Striderna förs också med tärning och det gör att man behöver en del tur. Detta kan dock vägas upp med handlingskort som kräver att man både har en del kultur och en del lycka i en del fall.
          Jag rekommenderar spelet starkt till alla som gillar att bygga upp en antik civilisation och se om den kan stå emot tidens test.
          Jag ger det 8/10.

          Skriven av: Elvenman - 2017-06-10 11:34:38

        • Dead of Winter: A Crossroads Game
          Dead of Winter: A Crossroads Game
        • Riktigt spännande

          Kan speciellt rekommendera appen dead of winter.

          Skriven av: jabbz1986 - 2017-03-28 17:16:03

        • Silent Victory: U.S. Submarines in the Pacific, 1941-45
          Silent Victory: U.S. Submarines in the Pacific, 1941-45
        • Spännande slump- och spelmoment

          Silent Victory är ett så kallat wargame och spelet innehåller gott om pappersmarkörer. Dock är spelplanen inte en jättelik världskarta med hexagoner, utan är istället ett flertal dubbelsidiga pappersark med tabeller. Det medföljer också ett par olika ubåtsark av samma A4-storlek och spelaren väljer en av dessa ubåtar att sjösätta, för att åka ut på patrulluppdrag med. Silent Victory handlar nämligen om att som ensam spelare bemanna en ubåt ute på Stilla havet under andra världskriget, och sänka så många japanska fartyg som möjligt. Uppgiften är förstås långt från riskfri eftersom många av fartygen har en eskort som slår tillbaka mot spelaren så snart som torpeder har avfyrats. Beroende på omständigheterna kan ubåten råka upptäckas innan avfyrning och då är det bara att hoppas på det bästa.

          Till en början kan reglerna för ett sådant här spel kännas både tungrodda och förvirrande, men även om regelboken till en början kanske verkar överambitiös och krävande med sitt paragrafiska upplägg, så är reglerna tvärtom väldigt praktiskt upplagda – när huvudvärken av att ha blivit överväldigad väl har lagt sig. Upplägget tillåter en dessutom att spela medan man lär sig och ta saker allteftersom de introduceras, eftersom reglerna hela tiden så prydligt hänvisar till den paragraf där man kan utläsa mer om till exempel utförandet av en nattattack, eller när eskorter attackerar. Detsamma gäller alla tabeller och pappersmarkörer som spelet utgörs av. Systemet är förvånansvärt lätthanterat bara man förstår det och kommer över den där första panikkänslan av att det finns så många komponenter och mycket text att läsa.

          Den sista meningen i det förrförra stycket sammanfattar faktiskt det mesta av Silent Victorys spelmekanik, då omständigheter och slump är vad som styr det här spelet och det är därför det är så pass enkelt att spela, men också bidrar till en oförutsägbar svårighetsgrad. När ens ubåt lämnar hamnen och skall ut på patrulleringsuppdrag så bestäms allting av tabeller och tärningsslag. Två helt vanliga, sexsidiga tärningar talar om vilket hav man befinner sig på, vilket i sin tur påverkar vilken av alla tabeller som man ska hålla ögonen på – när man därefter slår fram vilken typ av händelse eller drabbning som sker ute på havet. Det kan vara ett luftanfall, ett ensamt fartyg eller fartyg som är under eskort. Fartygens storlek samt typ är det också tärningarna som bestämmer, liksom huruvida de torpeder du avfyrar kommer att träffa eller ej och vilken skada de i så fall orsakar. Storleken på fartygen betecknar hur många träffar som krävs för att någonting skall sjunka och det är bara sänkta fartyg som man får poäng för – räknat i antalet ton. Om spelaren inte lyckas sänka alla de fartyg som drabbningen har resulterat i så kan man få utföra fler attacker, men inte utan att först kontrollera huruvida en eskort dyker upp i området eller om den existerande eskorten lyckas finna ubåtens position, och därmed attackerar med sjunkbomber.

          Och allt detta rullar bokstavligt talat vidare på precis samma sätt som allting annat i spelet. Spelaren tittar på rätt tabell för ändamålet, slår tärningar, fattar beslut och slår sina tärningar på nytt för att se utfallet av sina handlingar. Detta kanske låter som en högst banal upplösning och typ av spelmekanik, men faktum är att den stora slumpfaktorn till trots så blir varje tärningsslag ändå väldigt spännande. Besluten kan kännas förvånansvärt svåra när det kommer till huruvida en ny attackrunda är värd att inledas eller om det är bättre att segla vidare och hoppas på fler drabbningar, kanske eskortfria sådana den är gången. Och när ubåten väl är tillbaka i hamn igen – efter ett bestämt antal drabbningar – såväl bedöms som belönas spelarens prestation utefter vad som har blivit sänkt och hur det ser ut för besättningen ombord. Skrovet samt ubåtens utrustning blir då även reparerad vilket får månaderna att förflyta och man har 3½ år på sig att göra så bra ifrån sig som man kan. Efter denna tid, eller om ens ubåt någon gång blir sänkt, räknar man ihop viktvärdet på alla sänkta fartyg och får sin totala poängsumma, vilket blir någonting att försöka bräcka nästa gång man spelar.

          Silent Victory: U.S. Submarines in the Pacific, 1941-45 är ett av de enklare krigsspelen att sätta sig in i med lagom mycket att hålla reda på. En stor portion slump utelämnar spelaren förvisso till sitt öde snarare än att ge känslan av hur man har full kontroll över läget, men fortfarande behöver många viktiga och avgörande beslut fattas i patrullerandet av Stilla havet. Slumpen bidrar dessutom till en spänning av hur någonting alltid kan hända och råka gå fel, samtidigt som det förenklar spelet. De till synes överväldigande reglerna visar sig snart vara enkla att hålla reda på och tabellerna är bra verktyg för att snabbt få den information man är ute efter. Ett spännande spel för en spelare (med ointressanta regler för två) som erbjuder lagom variation och därför är en bra inkörningsport för så kallade wargamers.

          Skriven av: ConraDargo - 2017-03-14 15:28:39

        • Poker Playing Cards: Copag EPT
          Poker Playing Cards: Copag EPT
        • Bra kort med hög kvalitet!

          Som pokerspelare kan jag rekommendera dessa kort starkt. Uthålliga, hårda kort som i princip är omöjligt att böja. Fick med mig ett ex på EPT. Rekommenderas!

          Skriven av: danielsallegren - 2017-03-07 10:48:09

        • Steampunk Rally
          Steampunk Rally
        • Steampunk Rally - Betyg: 4/10

          Har spelat det här spelet 3-5 ggr sedan i somras.

          Finurlig spelidé som ger upphov till rätt komplexa maskiner med många möjligheter att modifiera dessa för maximal framfart utan att ta stryk.

          Spelidén faller dock mycket på dess komplexitet då varje spelare har mycket att fundera på när dennes turen är kommen. Detta saktar upp spelflytet och genererar mycket dödtid för övriga spelare.

          Svårt även för andra spelare att hänga med på motspelarens kombos och verkligen se så att allt går rätt enligt regelboken då kombinationerna kommer rätt tätt inpå varandra vilket i sin tur möjliggör högt tempo för den aktive spelaren när denne ska aktivera maskinen under sin tur.

          Spelplanen är även den lite för liten för min smak.

          Detta spel får tyvärr 4 av 10 - under godkänt nivån.

          Skriven av: labe - 2017-02-12 20:33:58

        • Rymdisar
          Rymdisar
        • Snabbt och enkelt - Betyg: 10/10

          Det bästa med detta barnspel är att det tar högst 2 minuter att börja spela, man behöver dessutom inte läsa regler varje gång man ska spela det, har man spelat en gång vet man hur det fungerar.
          spelplanen blir annorlunda varje gång och en spelomgång tar inte längre tid än att varken barn eller förälder hinner tröttna, oftast vill vår son spela det en eller två gånger till och vi går med på det eftersom det går relativt snabbt att spela klart.

          Rymdstenarna är helt magiskt fina och spelbrickorna som ska placeras ut har en baksida som gör att de inte glider omkring, illustrationerna av Rymdisarna lämnar inte heller något att önska - i det hela ett riktigt bra spel som barnen inte tröttnar på.

          Skriven av: Gammacea - 2017-01-20 08:35:48

      • Föregående Nästa
        • Kundtjänst

          Om du har några frågor eller funderingar är det bara att höra av dig till oss.

          E-post: info@worldofboardgames.com
          Telefon: 090 - 205 92 11
          Adress: Björnvägen 11, 906 40 UMEÅ
        • Leveranstid och fraktpriser

          Ordrar med varor vi har i lager, och som kommer in innan 12:00 på vardagar, skickas normalt samma dag och har sedan en leveranstid på 1-3 dagar.

          Fraktkostnaden är 49 kr med Schenker - Ombud, 75 kr med Postnord - Ombud och 175 kr för hemleverans med Postnord. Företagspaket kostar 99 kr. Du ser din fraktkostnad när du går till kassan. Vid beställningar för minst 2000 kr ger vi fri frakt, gäller dock endast Schenker - Ombud och för privatpersoner.