Cookies

Vi använder Cookies för att du ska kunna handla i vår webbutik samt för att samla in data för hur vår webbplats används och för vår marknadsföring hos Google.

Här kan du välja vilka Cookies som vi får använda för att spåra hur vår webbplats används och hur våra annonser presterar.

  • Brädspel/Sällskapsspel och Kortspel - WorldofBoardGames.com
    • Visa kundvagnen Visa kategorierna
    • Din kundvagn

      Din kundvagn är tom.
      • » Alla sällskapsspel
      • » Barnspel
      • » Familjespel
      • » Kortspel
      • » Krigsspel
      • » Rollspel
      • » Strategispel
      • » Vuxen/partyspel
      • » Tillbehör
      • » Merchandise
      • » Erbjudanden

      Topplistor
      Recensioner
      Presentkort

      Forum
      Köp- och Säljmarknad

      Om oss
      Butiken i Umeå
      Fraktpriser & leveranser
      Köpvillkor
      Om Cookies

      Logga in

      Glömt dina uppgifter?
      Skapa användarkonto
      • Din kundvagn

        Din kundvagn är tom.
        • » Alla sällskapsspel
        • » Barnspel
        • » Familjespel
        • » Kortspel
        • » Krigsspel
        • » Rollspel
        • » Strategispel
        • » Vuxen/partyspel
        • » Tillbehör
        • » Merchandise
        • » Erbjudanden
      • Topplistor
        Recensioner
        Presentkort

        Forum
        Köp- och Säljmarknad

        Om oss
        Butiken i Umeå
        Fraktpriser & leveranser
        Köpvillkor
        Om Cookies

      • Logga in

        Glömt dina uppgifter?
        Skapa användarkonto
      • Information

        Köp - I lager

        Köp - Beställningsvaror

        Boka - Kommande

        Bevaka - Tillfälligt slut

        Utgått - Utgått

        Visa Mastercard DIBS

        • Klicka för större bild
          Klicka för större bild
          Bild 1 av 2
          (klicka på bilden för att zooma)

          • World at War #14 - Pearl Harbor, What if the Japanese Invaded?

          • 6.53 6.53 / 10, (33 röster) - Sätt betyg

            • Antal spelare: 1 - 2

              Speltid: 120 (min)

              Ålder: 12+

            • Regelspråk: Engelsk flagga

              Försälj. rank: 16089/16433

          • 175 kr (249 kr)

            I lager, leveranstid 1-3 vardagar

            Köp
            Önskelista: För att kunna använda önskelistan måste du ha ett användarkonto och vara inloggad.
        • Produktbeskrivning

          World at War 14

          Invasion Pearl Harbor: What If the Japanese Invaded? (IPH).

          This game has been designed by Adrian McGrath and Chris Smith, and was developed by Ty Bomba.

          A low-to-intermediate complexity, strategic/operational-level, alternative history wargame of the campaign that could've resulted had the Japanese decided to launch an amphibious invasion of Oahu at the same time as their historic air raid. The game is intended for two players, one commanding the Japanese and the other commanding the US forces. The game system is focused so as to present the ground-commanders’ views of the campaign. Aero-naval operations – though certainly important in play – are presented more abstractly than would be the case in a design centered on those aspects of the campaign.

          Each hex on the 34x22 large-hex map equals one mile (1.62 km) from side to opposite side. Each game turn represents about four hours of daylight or an entire night. Playing pieces (176 iconic counters) represent ground units of approximately company size, or individual aircraft carriers or battleships, or enough aircraft sorties (about two to three dozen) needed to affect battlefield events at this scale. The rules contain a little less than 11,000 words. Two experienced players can finish a match in less than four hours.

          The single counterfactual assumption underlying the game is Adm. Yamamoto decided to back the plan he scrapped historically in September 1941. That plan had called for an amphibious invasion, conducted by about two regiments, to land on Oahu at the same time as the air attacks were begun. The further supposition then is, the Japanese, once ashore, would’ve had no more than about three days in which to achieve their now more ambitious goal: either secure the whole island or at least fight their way across enough of it – while thoroughly wrecking facilities as they came to them – to ensure the American recovery would be delayed as long as possible. The three-day limit is due to the fact that, by the end of that period, the Japanese carrier strike group would had to have withdrawn and the ground force’s initial load of combat supply would be used up.

          Rules cover such things as: The turn sequence is as follows: variable landing sites, rough surf, carrier interventions, combat ground support, interdiction, a Nisei uprising, Ford Island and Battleship Row, night combat, banzai attacks and much more. The turn sequence is as follows.

          I. Carrier Warfare Phase (only Game Turns 5 & 9)

          A. Ship Disposition Segment

          B. Carrier Combat Segment

          II. US Submarine Attack Phase (only Game Turns 5 through 11)

          III. Japanese Landing Phase

          IV. US Sub-Command Chit-Pull Phase*

          V. US Sub-Command Chit-Pull Phase*

          VI. US Sub-Command Chit-Pull Phase*

          VII. US Sub-Command Chit-Pull Phase*

          *May be preceded or followed by the Japanese Movement or Combat Phase, to the limit of one of such Japanese phase being executed per game turn upon that player’s declarations of them.

          ARTICLES:

          What If: Pearl Harbor Invasion

          Greek Civil War: Prequel to Cold War

          Bzura Counteroffensive, Poland

          Japanese Production Strategy

        • Speltyp: Krigsspel

          Serie: World at War (tidning)

          Kategori: Tidning, Andra världskriget (1939-1945), Hexrutor

          Tillverkare: Decision Games

          Länkar: Tillverkarens hemsida, BoardGameGeek

          Taggar: Lägg till/editera tags

          Recension(er)

          Det finns tyvärr ingen recension för produkten.
          Skriv en recension
      • Personer som har köpt World at War #14 - Pearl Harbor, What if the Japanese Invaded? har också köpt

        • Salerno (VCS)
          Salerno (VCS)
          499 kr
          Köp
        • C3i magazine - Nr 29: Plan Orange: Pacific War 1930 - 1935
          C3i magazine - Nr 29: Plan Orange: Pacific War 1930 - 1935
          549 kr
          Köp
      • World at War #14 - Pearl Harbor, What if the Japanese Invaded?

        175 kr (249 kr)

        I lager, leveranstid 1-3 vardagar

        Köp
        • Kundtjänst

          Om du har några frågor eller funderingar är det bara att höra av dig till oss.

          E-post: info@worldofboardgames.com
          Telefon: 090 - 205 92 11
          Adress: Björnvägen 11, 906 40 UMEÅ
        • Leveranstid och fraktpriser

          Ordrar med varor vi har i lager, och som kommer in innan 12:00 på vardagar, skickas normalt samma dag och har sedan en leveranstid på 1-3 dagar.

          Fraktkostnaden är 49 kr med Schenker - Ombud, 75 kr med Postnord - Ombud och 175 kr för hemleverans med Postnord. Företagspaket kostar 99 kr. Du ser din fraktkostnad när du går till kassan. Vid beställningar för minst 2000 kr ger vi fri frakt, gäller dock endast Schenker - Ombud och för privatpersoner.