Antal spelare: 2-6, Speltid: 20 min, Ålder: 5+
Peek-a-mouse är ett samarbetsspel där det gäller att iaktta och memorera olika föemål.
Spelarna har 30 sekunder på sig att titta in genom fönstren till mössens hem och se var de placerat olika föemål.
Efter 30 sekunder släcks ljuset och spelarna måste besvara spelets frågor.
Antal spelare: 2-6, Speltid: 120-240 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 2-6, Speltid: 60-240 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 2-6, Speltid: 120-240 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 3-7, Speltid: 20 min, Ålder: 8+
Ett ordspel där alla som spelar är på samma lag! Ge ledtrådar i grupp till den som sitter ovetande om vilket ord som just har slumpats fram, men se upp så att ni andra inte skriver ned samma ledtråd – för då tas dessa ord bort från ekvationen! Och hur lätt är det egentligen att lyckas tänka på just ”choklad” om den enda ledtråd man har är ”belgisk”, för att majoriteten skrev ”mjölk” som ledtråd...? Turas om med att få både gissa på samt skriva ledtrådar och försök uppnå så många rätt som möjligt!
Antal spelare: ?, Speltid: ?, Ålder: 10+
Få tiden fram till Julafton att gå lite snabbare populära Exit-spel i Julkalenderversion!
Antal spelare: 2-6, Speltid: 120-240 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 2, Speltid: 20 min, Ålder: 12+
Sky Team är ett samarbetsspel för två spelare där du spelar en pilot och en andrepilot som styr ett passagerarflygplan.
Antal spelare: 2-6, Speltid: 60-180 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 2-6, Speltid: 240-480 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 2-6, Speltid: 2-4 min, Ålder: 15+
En överraskningsfest vid en sjö år 1999 slutar i tragedi. En av deltagarna på festen hittas brutalt mördad på en väldigt märklig plats.
Antal spelare: 1-6, Speltid: 90-0 min, Ålder: 12+
Mitt ute i ingenstans, långt från bebyggelse och mobiltäckning, går bilen sönder. Som tur är hittar ni en ödestuga i skogen där ni kan tillbringa natten. Men nästa morgon går dörren inte att öppna och det sitter järngaller för fönstren. På ett bord ligger det en mystsk bok och en underlig snurrskiva...
Ett Escape Room spel ni kan spela hemma.
OBS: Kan bara spelas en gång.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Ett par går på en vandring i de svenska fjällen, men återvänder aldrig. Vem har bragt dem om livet och varför? Många mystiska detaljer gömmer sig i denna mordgåta...
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-90 min, Ålder: 12+
Ni har blivit inbjudna att övernatta i en stor, överdådig villa. Men det goda slutar där, för när ni ankommer tvingas ni av okända människor att delta i ett makabert spel. Klockan tickar, och ni ska vara snabba för att samarbeta och lösa alla gåtor. Kan ni fly från villan innan det är för sent?
Antal spelare: 1-4, Speltid: 60-90 min, Ålder: 12+
Återvänd till ödesstugan i forsättningen till Exit spelet med massor av nya pussel och verktyg.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 30-150 min, Ålder: 12+
Det digitala roguelike-inspirerade deck-building-spelet som kooperativt brädspel!
Antal spelare: 1-6, Speltid: 30-60 min, Ålder: 8+
Bräkande floder, prasslande skogar, vetefält som vajar i vinden och här och där en söt liten by... det är Dorfromantik!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 20 min, Ålder: 10+
Bege er på en farlig resa från Fylke och besegra varje hinder - tillsammans.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 45 min, Ålder: 10+
Du och dina medarbetare är medlemmar i en smittkontrollsenhet som slås mot fyra dödliga smittor. Er enhet kommer att resa kors och tvärs över jorden för att försöka hindra smittorna från att sprida sig och utveckla ett vaccin mot dem, innan epidemin är ett faktum och mänskligheten går under!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 90-0 min, Ålder: 10+
Den sjunkna skatten
Glada i hågen ger ni er ut på havet för att söka efter det förlista skeppet Santa Marias mytomspunna skatt. Men inget är vad det ser ut att vara.
En midsommarkväll med glada skratt och feststämning vid sjön – allt tycks idylliskt. Men plötsligt skär ett skrik genom sommarnattens feststämning: en av vännerna har hittats mördad. Offret, känt och omtyckt av alla, verkar inte ha haft fiender. Eller? Vilka är egentligen oskyldiga, och vem döljer något bakom sitt vänliga leende? Var mordet ett tragiskt misstag, eller finns det hemligheter djupt begravda under midsommarytan – hemligheter polisen inte kunnat avslöja?
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-90 min, Ålder: 12+
EXIT-serien är en samling spel, där du i ditt eget hem kan uppleva spänningen av ett Escape Room. Spela antingen två eller fler och se om ni med gemensamma krafter kan fly från farorna. Exit-serien har vunnit Årets spel i flertalet länder.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 90-0 min, Ålder: 10+
En ondska reser sig i Mordor, skuggornas rike. Det ryktas att Sauron har återvänt för att sprida rädsla och ödeläggelse över hela Midgård.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-180 min, Ålder: 13+
Bygg din gård, odla grödor och utforska dalen i detta kooperativa brädspel för 1 till 4 spelare.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-90 min, Ålder: 5+
Se upp! Kakmonstret är på fri fot efter han stulit tio kakburkar från kvarteret. Kan du lösa dess monstruösa gåtor och få tillbaka dem?
Antal spelare: 2-7, Speltid: 42 min, Ålder: 10+
Törs du korsa tröskeln till den hemsökta herrgården? Stig in, sätt er ner och låt era instinkter leda er!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-90 min, Ålder: 10+
Under en rundtur i ett historiskt slott får du syn på en spännande labyrint mitt i slottets trädgård.
Antal spelare: 2-5, Speltid: 20 min, Ålder: 10+
Ni är astronauter, utskickade på ett sci-fi-äventyr som taget ur en B-film från 50-talet! Er uppgift är att en gång för alla avslöja ifall den omdiskuterade ”nionde planeten” verkligen finns, eller om det bara är nonsens. Mysteriet avslöjas först när ni har tagit er igenom spelets alla 50 uppdrag - som gradvis blir allt svårare för varje uppdrag ni avklarar!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 15-0 min, Ålder: 8+
The Mind is more than just a game. It's an experiment, a journey, a team experience in which you can't exchange information, yet will become one to defeat all the levels of the game.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-90 min, Ålder: 10+
Mörka, slingriga gångar, skräckslagna skrik och förfärliga monster - låter kul, inte sant? Det var i alla fall det ni tänkte när ni bestämde er för att besöka nöjesparkens 'hemsökta' attraktion: Spöktåget! Men då ni träder in hör ni nycklarna vridas runt; ni är inlåsta. Kan ni samla mod till att lösa gåtorna och rymma från Spöktåget med livet i behåll?