Rullande tornet är ett nervkittlande byggspel för stadiga händer och coola nerver. Minsta darr på handen och tornet rullar iväg
Antal spelare: 2, Speltid: 15-45 min, Ålder: 6+
Dubbelsidiga skivor betyder att varje gång du närmar dig att vinna ett mönsterkort – så gör de det också!
Du behöver ett skarpt öga och lite tur för att vinna en match och få ett kort. Den första spelaren som vunnit 5 kort är vinnaren!
Inkluderar spelbräde, 40 dubbelsidiga skivor, 40 mönsterkort, 2 kortstativ och färgade matriser.
I detta fjärde soloäventyr är din uppgift att återta en försvunnen guldlast och undersöka vad som hänt den patrull som tidigare sänts ut för att undersöka den misstänkta stölden.
Sagan om Ensamma Vargen fortsätter i detta andra soloäventyr. Ditt hemland är belägrat och din uppgift blir att återta solsvärdet Sommerswerd - det enda mäktigt nog i hela Magnamund att rädda ditt folk.
Du är Ensamma Vargen - den siste av Kais krigarmunkar. Ditt sökande efter Magnakais dolda hemligheter har fört dig till djungelriket Dessi. Tillsammans med krigarmagikern furst Paido ger du dig av mot Danargs träsk för att hitta ett försvunnet tempel.
Det här är den uppdaterade versionen av den första boken som startade sagan om Ensamma Vargen och världen Magnamund; en äventyrsserie där läsaren har huvudrollen och själv bestämmer vad som ska hända vid varje vägskäl! Bläddra mellan sidorna och försök fatta det bästa beslutet för att nå det sista kapitlet och därmed också avsluta boken.
I FRUKTANS KITTEL måste du hela tiden ligga ett steg före dina fiender medan du söker efter Kunskapsstenen i en fantastisk, underjordisk stad som byggdes i Magnamunds gryning.
Soloäventyr 3 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Vonotars snara.
Skräckens Länder är soloäventyr 6 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Nyckeln till framtiden.
Skuggor i Sanden är soloäventyr 5 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Majhanens grav.
Slottet Död är soloäventyr 7 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Den Allseende.
Antal spelare: 1, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
Confident, charming and theatrical, Bravo treats battle like a performance. Set the stage, build the anticipation, and prepare for the grand finale, for once he’s ready to strike, nothing can stand in the way of his powerful attacks.
Stubborn and rebellious, Dash’s energetic nature often gets her into trouble. Once she has an idea, it’s nigh impossible to dissuade her. And even though the Teklo name has allowed her to follow her whims, she despises the rigid dullness of Metrix’s upper class, and would do anything to avoid becoming just like them.
As a member of the Royal Court, Kano must inevitably take on his duty, and accept his place among the Dracai. But Kano, he’d rather focus on exploring age-old tomes in the deepest recess of the libraries, or hidden within ancient catacombs, for spells and tricks to control and amplify his flame.
Feared by foes and celebrated by crowds, Rhinar pays no mind to the adoration or disdain swirling around him. Indifferent to the roars of spectators, he heeds only his primal instincts. With reckless abandon, he unleashes his reckless rampage on any fool who crosses his path, etching his name as an unstoppable force in the Deathmatch Arena.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 40-0 min, Ålder: 10+
You’ve begged and pleaded with your parents and finally... it’s time to get a pet!
This expansion to Fort adds two modules: Dogs and Cats. You can use one or both.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Berättarens skärm är ett hjälpmedel till Handbok för superhjältar – rollspelet. På den ena sidan av skärmen finns en stämningsfull bild från spelet, på den andra sidan finns tabeller och information som hjälper dig att hålla reda på de viktigaste reglerna!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 30-45 min, Ålder: 8+
Players vie to impress the King who judges each vineyard according to the number of ripe grapes, adding bonuses for sweetness, fruits of the same color, and the uniformity of the vines.
Antal spelare: 3-13, Speltid: 68 min, Ålder: 13+
In Pittsburgh 68, one player is the Zombie Master and the rest start as Survivors on the run for their lives! The game plays like a classic zombie flick and, via a deck of cards, the action of the game is pushed forward to its gruesome end.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 30-60 min, Ålder: 10+
Gör dig redo för ett smakfyllt pizzaäventyr!
Antal spelare: 2-5, Speltid: 15-20 min, Ålder: 8+
The large predators hunt the smaller ones, but they are nimble and can easily escape. Use your animal instincts to outwit the other players and deduce which animals they are sending on the hunt. The first player to capture 5 food markers will be crowned the munch king!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 30 min, Ålder: 14+
Professor Pugnacious, full title Professor Pugnacious' Portfolio of Perils, Pugilism, and Perfidy: The Card Game of Victorian Combat is a fast-paced, tactical, deck-building game in which players take on the roles of rival proteges of Professor Pugnacious, building their decks to defeat adversaries and foil each other in a highly thematic game of Steampunk adventurers combating Gothic horrors.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 30-0 min, Ålder: 8+
The Underground Expansion Pack contains 4 dice that you can use in two ways. With the Standalone mode, you use them instead of the normal Route dice, to build underground networks of Subway Routes and Water Pipes to score points in a whole new way. With the Expansion mode, you use them together with the normal Route dice, but without mixing them! You need two boards for each player, one for the Surface and one for the Underground. The basic Route dice are used on the Surface board (following the normal rules), while the Underground dice (and rules) are used on the Underground board!
Antal spelare: 2-6, Speltid: 30-90 min, Ålder: 14+
Examine missions such as Kielbasa Maroon, Poke This Slime With A Stick, and Fix the Exhaust Port Before Some Redneck Drops a Torpedo Down it to determine the crewman with the very best chance to succeed. And then send someone else!
Monster i Masona är den tredje världsboken för Sagospelet Äventyr och koncentrerar sig helt på monster som förekommer i Västanhavet och på Nordhelm. Boken är fullmatad med fantasifulla och ofta unika varelser som alla följs av några sagofrön med exempel på hur de kan användas i spelvärlden.
I den västra världsboken ligger fokus på fantasi och allt är möjligt. Det är lättsamt och roligt och spännande. Målgruppen är Äventyrs ursprungliga, 5-12 med fokus på den yngre halvan av spelare. Monstren är lite mindre läskiga och du kan oftast undvika konflikter med list och klurigheter.
Hoppingen Kumpel vaknar upp och finner sig kidnappad av skurkar som ska ställa ut honom på ett zoo för magiska djur. I fångenskapen lär han känna den till synes helt vanliga flickan Sara, och tillsammans bestämmer de sig för att fly. Det blir början på både ett spännande äventyr och en god vänskap.
Antal spelare: 1-5, Speltid: 60-0 min, Ålder: 13+
Expansion for Small Railroad Empires featuring 5th player pieces, and extra components such as: new achievement card, and 4x new train (wild) cards.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 10-0 min, Ålder: 6+
In Snowman Dice, players simultaneously roll dice to build a snowman. It is not as easy as it sounds, though, as the snowman really wants to go to the North Pole. Once a player has built their snowman, they have to push it to the North Pole token in the middle of table.