Antal spelare: 2-6, Speltid: 60-180 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 2-6, Speltid: 240-480 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 2-6, Speltid: 60-180 min, Ålder: 15+
Korsmord – Sommarens mest beroendeframkallande mordgåtor!
Antal spelare: 2-6, Speltid: 120-240 min, Ålder: 15+
En midsommarkväll med glada skratt och feststämning vid sjön – allt tycks idylliskt. Men plötsligt skär ett skrik genom sommarnattens feststämning: en av vännerna har hittats mördad. Offret, känt och omtyckt av alla, verkar inte ha haft fiender. Eller? Vilka är egentligen oskyldiga, och vem döljer något bakom sitt vänliga leende? Var mordet ett tragiskt misstag, eller finns det hemligheter djupt begravda under midsommarytan – hemligheter polisen inte kunnat avslöja?
Antal spelare: 2-6, Speltid: 2-4 min, Ålder: 15+
En överraskningsfest vid en sjö år 1999 slutar i tragedi. En av deltagarna på festen hittas brutalt mördad på en väldigt märklig plats.
Antal spelare: 2-6, Speltid: 60-240 min, Ålder: 15+
Antal spelare: 1-2, Speltid: ?, Ålder: ?
Antal spelare: 1-2, Speltid: ?, Ålder: ?
Antal spelare: 2-6, Speltid: 120 min, Ålder: 13+
En mördare är bland oss - kan ni avslöja vem, innan det är för sent?
Antal spelare: 2-6, Speltid: 120 min, Ålder: 13+
En mördare är bland oss - kan ni avslöja vem, innan det är för sent?
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
Kutulu är ett mysteriefokuserat regelsystem för lovecraftskt rollspel i 1920- och 30-tal. Det är ämnat som ett alternativ till existerande spel i samma genre.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
Året är 1947. Rollpersonerna skickas upp till Kiruna för att undersöka det mystiska försvinnandet av 43 stupade tyska soldater, som begravts där i väntan på krigsslutet. De hamnar genast i en soppa av klasskamp och korruption i den lilla gruvorten – vem kan man lita på? Visste journalisten Vikander något? Ligger det något bakom anklagelserna mot disponent Hammar?
Nu är det er tur att bege er upp till snön, kylan och gruvan …
Antal spelare: 1-4, Speltid: 120 min, Ålder: 14+
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
Detta är grundregelboken till Noir, vilken innehåller allt du behöver för att kunna spela (förutom tio-sidiga tärningar)!
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
Noir Spelpaket är en gedigen arkivmapp som innehåller allt en Noir-spelgrupp behöver. Med Spelpaketet kan en erfaren grupp uppleva Noir utan att behöva öppna regelboken under spelsessionen. All information som behövs finns tillgänglig för snabb referens.
Antal spelare: ?, Speltid: ?, Ålder: 7+
50 st rollformulär till Sagospelet Skräck.
Antal spelare: 2-6, Speltid: 60-0 min, Ålder: 7+
Sagospelet Skräck är ett rollspel för två eller fler deltagare från sju år och uppåt. Under spelet upplever ni en berättelse där fokus ligger på skräck och spökhistorier i Malmfälten och Tornedalen. Det finns möjlighet att kombinera spelet med pyssel, lekar och aktiviteter för de yngsta. Undersök de övergivna gruvornas vindlande gångar, utforska den djupa urskogens hemligheter och lös Malmfältens mysterier!
Antal spelare: ?, Speltid: ?, Ålder: 7+
Spännande expansion till rollspelet "Sagospelet Skräck"!
”Det såg ut som en hund, men ändå inte. Dess päls var tovig, gles och blottade sjukligt grå, läderartad hud därunder. Hundkroppen tyckes ihopsydd, som om den varit delad på mitten. De blodfyllda ögonens svarta iris och pupiller stirrade från dödens avgrund. Med ett utomvärdsligt morrande kastade den sig mot mig.”
Du behöver grundspelet Sagospelet Skräck för att kunna spela denna expansion.
Antal spelare: 6-10, Speltid: ?, Ålder: ?
Antal spelare: 6-10, Speltid: ?, Ålder: ?
Antal spelare: 6-10, Speltid: ?, Ålder: ?
Antal spelare: 6-8, Speltid: ?, Ålder: ?
Antal spelare: 6-8, Speltid: ?, Ålder: ?
Where in the world will your next adventure take you?
Welcome to The Troubleshooters, the action-adventure roleplaying game of international mystery!
Hide your secrets from your players with the Director's Control Display. A GM screen with three portrait panels, with the most vital information on the inside – bilingual in French and English.
Ancient legends tell the story of how the lord of Castle Strigova was betrayed and murdered by villagers at a Christmas party over 300 years ago during the Thirty Years War. Since then, he is rumoured to haunt the castle.
It is a dark time for the de Vraïe family. The master of the well-known champagne company has died, and left behind a will: whoever can present a deed for the company before Bastille Day, July 14th, will inherit one share of the company and its château.