Ett annorlunda spel som helst ska spelas i mörker, flera av pjäserna är nämligen självlysande. Men det går också bra att spela i dagsljus. Spelplanen är en cirkulär skiva som ligger på en ställning några centimeter ovanför bordsytan. Varje spelare har en magiker (eller kanske snarare trollkarl), en pjäs med en speciell symbol. På spelplanen placeras kittlar, tre stycken för varje spelare. Kring dessa läggs sedan ett stort antal pjäser och brickor så att hela spelplanen är fylld. Deltagarna turas om att långsamt skjuta sin egen trollkarl över spelplanen. Då förskjuts de pjäser och brickor som finns på denna och plötsligt ramlar någon av. Då går turen vidare till nästa spelare. Den som lyckas få en av sina kittlar att hamna i den fördjupning som finns i mitten av spelplanen är vinnare. Ett plus för spelet är att pjäserna är av trä.
Magikernas natt vann priset för Årets Barnspel 2007.
Speltyp: Barnspel
Serie: Årets Barnspel
Kategori: Placering
Tillverkare: Enigma
Försälj. rank: 10590/16519