Allmänt om brädspel, kortspel och rollspel - Regelfråga Last night on Earth Ranged attack...

En kort fråga angående avståndsattack i LNOE. Det står i manualen "Choose a target within a number of spaces equal to or less than the Range". Så ska man räkna med rutan hjälten står i (som ruta 1) eller är det ruta 0 så att säga? Så om ett avståndsvapen har t.ex. Range 2 så kan man bara skjuta en zombie som står precis i rutan bredvid?

Skrivet av: eatem [2011-06-25 23:53:51]

Nu har jag inte spelat just LNOE men "normalt" brukar man räkna ruta 1 som en ruta ett steg från där man själv står (dvs man själv står i ruta 0). Då skulle range 2 betyda att det är en ruta mellan dig och den du kan skjuta på.

/ Wookie - WorldofBoardGames.com

Skrivet av: Admin Wookie [2011-06-26 14:46:29]

Ja, så skulle jag också tolka det bara att under just "Move" så står det "To Move the Hero plauyer rolls a D6 and may then Move the Hero a number of spaces up to the number rolled", så där är det ju uppenbarligen så som du säger. Men när de formulerar det annorlunda på "Range" så blev jag lite fundersam. Hittar inget direkt besked på hemsidan eller FAQ heller. Jaja, vi spelar att Range är inklusive rutan hjälten står på så länge. :)

Kommer ni få in expansionen Growing hunger tror du Wookie?

Skrivet av: eatem [2011-06-26 22:01:34]

Skriv ett nytt inlägg

Du måste ha ett användarkonto vara inloggad för att kunna skriva inlägg. Har du inget användarkonto kan du enkelt skapa ett helt gratis.