Antal spelare: 2, Speltid: 15 min, Ålder: 8+
Renen (boazu [boaʒu] på samiska) är ett delvis tämjt sällskapligt hjortdjur, som lever i flock. I detta spel behöver två vilsekomna renar hjälp av varsin spelare för att ta sig över en fjällbäck. Spelarna sprätter iväg stenar med fingrarna, för att renarna ska kunna kliva över vattendraget. För en snabb och lyckad framfart krävs det största möjliga fingerfärdighet - den första renen att ta sig över vinner! Alla delar är tillverkade av trä.
Antal spelare: 3-8, Speltid: 20-30 min, Ålder: 5+
Ett kul spel för hela familjen, med regler som är lätta att lära sig. Försök samla på dig fyra likadana kort - innan motspelarna lyckas med det. Den spelare som sist blir kvar blir "gris" och förlorar spelet.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 6+
En ny variant på den försvunna diamanten.
A new version of the most famous Finnish board game, Afrikan tähti. Designed by Kari Mannerla when 75 years old, the game is very similar to the original one from 1951, with a new map of South America instead of Africa, and seemingly better quality components. The "bug" in the original rules which allowed a player to get stuck on an island if robbed has been removed from this game.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 15 min, Ålder: 4+
Smådjurens kalasmemo!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 40 min, Ålder: 6+
Barnens favorit från TV!
Är du segare än slajm och redo för att bli utmanad i fyra nya fantastiska spel?
Antal spelare: 2-6, Speltid: 30 min, Ålder: 7+
Muminmamman har tappat nyckeln till syltkällaren. Var och hur, det får du läsa mer detaljerat om i händelsebeskrivningen av Tove och Lasse Jansson, som skapade det ursprungliga spelet redan på 1950-talet!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 15 min, Ålder: 6+
Roll-out Shuffleboard är en kul och lättillgänglig variant av shuffleboard, lämplig för spelare i alla åldrar. Spela inne eller ute, rulla bara ut banan på ett slätt underlag och sätt igång!
Antal spelare: 2-8, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
50 dubbelsidiga kort med 100 nya frågor och 1000 nya svar!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 10 min, Ålder: 5+
Tävla och pärla! Hitta färgen, plocka rätt och trä pärlor på tråd.
Snorkfröken älskar vackra ting, speciellt smycken, och nu vill hon lära sina vänner att göra fina halsband av träpärlor på tråd. Slå färgtärningen, leta efter en lämplig pärla i smyckeskrinet och trä den på ditt halsband. Innehållet i det finurliga smyckeskrinet förändras varje gång en pärla plockas upp! Med lite tur och smart pärlplockning uppstår det färgklickar som ger dig ännu fler pärlor och ett snabbt växande halsband. Den som först blir klar med sitt halsband vinner spelet och får njuta av det tjusiga smycket runt halsen.
Spelet är kul och lärorikt. Att trä pärlor på tråd tränar upp finmotoriken, medan planeringen av pärlplockningen i det föränderliga smyckeskrinet utvecklar slutledningsförmågan.
Antal spelare: 2-6, Speltid: 15 min, Ålder: 8+
5 UP är ett otroligt roligt och enkelt spel, som man inte kan sluta spela! Alla spelare börjar med samma antal brickor, som de försöker göra sig av med för att vinna. Slå tärningen och fortsätt så länge du törs! Slår du en femma får du kasta brickan och slå igen, om du vill... Slår du en annan siffra får du lägga din bricka på motsvarande siffra på spelplanen men om siffran är tagen har du prövat din lycka en gång för mycket! Då måste du lyfta alla brickorna som ligger på spelplanen och dina brickor bara ökar i antal istället för att minska. Kompakt format, perfekt på resan!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 25 min, Ålder: 7+
Det surrar på ängen när pollinatörerna tävlar om nektar! Varje spelare styr sin svärm av tre insekter genom ängen, från blomma till blomma, men det är inte så lätt att ta sig framåt när blommorna svävar med vinden och bladen avslöjar oväntade faror.
Antal spelare: 3-99, Speltid: 30 min, Ålder: 8+
Det superroliga dansspelet nu i smidig, liten förpackning! Lätt att ta med på resan. Lägg på musik, släpp loss och ta reda på vem som har de bästa dansmovesen. Kombinera kortens underhållande rörelser för benen, armarna och huvudet, gärna tillsammans med dina egna favoritrörelser. Kör sedan en enastående dansshow till musiken som de andra valt! Juryn poängsätter dansshowerna och den med flest poäng vinner titeln Ultimate Dance Master. Garanterat många skratt! En smartfone eller annan musik källa behövs i spelet.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 25 min, Ålder: 8+
Jaga mammut. Ät mammut. Fall inte utför stupet.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 10 min, Ålder: 5+
Det klassiska memo-spelet på ett nytt sätt, där man vänder EN bricka i taget!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 15 min, Ålder: 4+
Barnspelet ’Kroko Loko’ är ett minnesspel, där spelarna tävlar om att föda upp den längsta krokodilen.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 10 min, Ålder: 3+
I Pippi-lotto samlar man bildbrickor på spelplaner med roliga motiv från Pippis värld.
Antal spelare: 2-10, Speltid: 20 min, Ålder: 14+
Vad kommer i en låda, får plats i en mikrovågsugn och får dig garanterat att skratta?!
Ett memoryspel med mumintema. 24 bilder.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 10 min, Ålder: 3+
Ett klassiskt memoryspel med 18 par brickor med roliga muminmotiv på färgglada bakgrunder. Om du hittar ett matchande par får du behålla det och fortsätta leta. När spelet är slut vinner spelaren med flest brickor.
Antal spelare: 2-3, Speltid: 5 min, Ålder: 4+
Ett kul familjespel som är lätt att lära sig. Alla vet att Mårran inte är elak men hu så kall hon är! Spelets mål är att vara den första som som lyckas samla fyra lika dana kort, genom att byta ut det kyliga Mårran-kortet mot andra figurkort.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 20 min, Ålder: 6+
Vems riddare intar tornet? Vilka hamnar i häktet?
Ett fängslande och muntert sällskapsspel för alla åldrar! Riddarna gör sitt bästa för att klättra upp till kastellets krön, samtidigt som de måste se upp för flygande måsbajs, drakar som bara väntar på att få platta till dem och motspelarnas djärva riddare. Kastellets läskiga fängelsehåla vill alla slippa! Vilken strategi väljer du – att fokusera på snabb klättring till kastellets krön, eller hinner du stanna upp för att stoppa de konkurrerande riddarna med stentuffa knep? Spelaren med flest riddare på kastellets krön vinner spelet.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 20 min, Ålder: 6+
För att bli PUZZLO- mästare ska du vara den som lyckas få in flest av dina bitar i pusslet.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 10 min, Ålder: 5+
Shark Chase-jakten är igång och spelarna kämpar för att hålla fiskarna från att bli mellanmål åt hajen!
Antal spelare: 2-8, Speltid: 20-60 min, Ålder: 14+
50 dubbelsidiga kort med 100 nya frågor och 1000 nya svar!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 35 min, Ålder: 8+
I detta spännande Roll & Write-spel slingrar sig växande ormar över spelplanens rutor i jakt på mat. Maten blir poäng och den med flest poäng vinner! Spelarna ritar ormar på den gemensamma spelplanen (A3), genom att förlänga dem lika många rutor som den valda tärningen visar. Träffar man väggar eller ormar går det på tok men ormarna har flera liv, som tur är! 40 dubbelsidiga spelplaner ingår, i fyra spännande utformningar med väggar, färghinder, bomber och översvämmade områden. Kul för hela familjen!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 20 min, Ålder: 6+
Det roliga rejs-spelet med sköldpaddan, kaninen och kossorna!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 25 min, Ålder: 4+
Vilken djurfamilj är först på ängen?
Antal spelare: 2-4, Speltid: 20 min, Ålder: 4+
Nee-naa, nee-naa, larmet går! En tjuvliga är i stan men lyckligtvis är polisen nära. I WOOOP WOOOP omvandlas spellådan till en polisbil som körs av polisfiguren. Spelarna försöker ta fast så många inbrottstjuvar som möjligt genom att hitta dem som matchar bilden.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 30 min, Ålder: 8+
Res genom Europa på tio dar! Spelarna använder sig av land- och transportbrickor för att arrangera en resa genom Europa. Den spelare som först lyckats med uppdraget att arrangera en fungerande tiodagarsresa genom Europa vinner spelet! Regler på svenska och finska. Ett kul och lärorikt familjespel för 2-4 spelare,
Antal spelare: 2-4, Speltid: 20-30 min, Ålder: 10+
I detta brickspel försöker man få amöbor att växa till sig - ju större, desto bättre! En färdig amöba blir din, om du lyckas markera den med en cellkärna i din färg.