Dragonbane is a classic fantasy tabletop roleplaying game full of magic, mystery, and adventure. It is designed from the ground up to facilitate fast and furious play, with very little prep time and adventures that are a breeze to run. Dragonbane is a game with room for laughs at the table, while still offering brutal challenges for the adventurers.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 20-0 min, Ålder: 8+
Even dragons start small. Before they can fly and breathe fire, they need to be well protected. As experienced dragon keepers, this is exactly your task. To do this, you use the "magic book". The two open pages show you which dragons, and how many, you can take under your protection. It goes without saying you have a few clever tricks up your sleeve in order to manipulate the book to your favour. The best dragon keeper wins this fantastic contest!
The army of the evil Dragon Queen marches across Krynn, opposed by an alliance of desperate defenders. On the battlefield and beyond, it’s up to a band of adventurers to turn the tide of war and save Krynn.
Kämpa tillsammans i ett krig mot den skräckinjagande drakarmén.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 90-0 min, Ålder: 12+
Welcome to the school for exceptionally talented students of the ancient art of Dungeon Crawling! Are you ready to make your House proud?
Antal spelare: 2-4, Speltid: 30-60 min, Ålder: 13+
You and your fellow dragons have lived peacefully on your island...until now.
Valan och vidundret är ett storslaget äventyr till det legendariska Drakar och Demoner, där ni fritt utforskar den dimhöljda ön, möter gåtfulla väsen och ställs inför ödesmättade val. Lyckas ni finna artefakterna i tid – eller blir ni de sista som går under i Drauginns skugga? Är ni redo att lyssna till valan, och möta vidundret?
Gamla motsättningar mellan släkten i Svartbergen vaknar till liv. Det storslagna dvärgriket Boros portar stängs. Inga nyheter kommer därifrån på flera månader. När det står klart att de annars så noggranna dvärgarna lämnat portarna obevakade börjar man ana oråd. Vad är det som hänt i dvärgriket, och varför får man ingen kontakt med dem? Rollpersonerna måste företa sig en resa till dvärgarnas rike för att utröna vad som står på.
Ett episkt äventyr till Drakar och Demoner!
DET KRYPANDE MÖRKRET är ett fristående äventyr till Fria Ligans rollspel Drakar och Demoner, men har inspirerats av den klassiska formgivningen som fanns under 1980-talet (rollspelens guldålder).
Drakar och Demoner, Sveriges första och största rollspel, är tillbaka!
Från kattfolk till karkioner, lyktgubbar till likätare, ulvar till urträd, och mycket mer – Monsterboken till nya Drakar och Demoner innehåller inte mindre än 63 fantastiska varelser för spelarnas rollpersoner att möta.
Från kattfolk till karkioner, lyktgubbar till likätare, ulvar till urträd, och många fler mer – detta set innehåller hela 62 vackert illustrerade pappfigurer av fantastiska varelser från Monsterboken till Drakar och Demoner (bilden intill visar bara ett urval).
Ondskan vid stigens slut är ett fristående äventyr till Fria Ligans rollspel Drakar och Demoner för en spelledare och 3-5 spelare.
I den äldsta tiden styrdes världen av drakar och demoner. De var urkrafterna genom vilka världen och dess urmateria gestaltades. De var motstridiga principer som gjorde världen fullständig - lag och ordning mot kaos och galenskap. Drakar mot demoner.
Spelledarskärm till Drakar och Demoner (2023).
Spår av Mörker - Gryningshornet del 1
För att spela Spår av Mörker krävs grundboken för rollspelet Drakar och Demoner. Denna bok är ett tredjeparts-äventyr till Drakar och Demoner. och är del 1 av 3 i den episka kampanjen Gryningshornet som utspelar sig på Windheim. Rollpersonerna komme ratt möta mord, förräderi och episka strider i en historia som tar dem till platser vars like de aldrig kunnat drömma om.
För att få ut det mesta av denna kampanj rekommenderar vi starkt att även skaffa Windheim Världsbok.
38 nya monster och varelser med avstamp i nordisk mytologi
19 korta äventyr och äventyrsplatser
17 kartor över äventyrsplatser
11 nya vanliga djur
För att spela med Windheim Världsbok behöver du regelboken för rollspelet Drakar och Demoner. Denna bok är ett tredjepartssupplement till Drakar och Demoner som beskriver ön Windheim, i fanstasyvärlden Eshfera. Här berättas om dess många konflikter, mängder av städer och platser, och åtskilliga viktiga karaktärer.
Boken innehåller även: 12 nya monster, 8 nya hjälteförmågor, 6 nya yrken, 7 nya släkten och många nya magiska föremål.
Windheim Världsbok, Spår av Mörker samt kartor.
Ärans väg är den första äventyrskampanj som utgivits till rollspelet Drakar och Demoner, i tre delar under 1985 och 1986: Döda skogen, Maktens portar och Mörkrets hjärta. Denna nya utgåva, omarbetad och uppdaterad av Fria Ligan tillsammans med originalets författare Roger Undhagen, samlar trilogin i en och samma bok.
Detta inbundna praktverk har fått helt nya färgillustrationer av David Brasgalla och ett omslag av Johan Egerkrans. Regelverket är uppdaterat till senaste utgåvan av Drakar och Demoner.
Intermezzon i Tjuvstaden är det andra fristående häftet i serien Äventyr i Tjuvstaden.
25 ark med kartor, tabeller och beskrivningar för spelare och spelledare!
Lönnmördare är den andra delen i en serie handböcker som låter dig spela karaktärer på lagens skuggsida. häftet hittar du förslag på olika arketyper du kan använda för dina rollpersoner, sex nya yrken, och mycket mer!
Innehåller resurser till Drakar och Demoner: Äventyr i Tjuvstaden.
25 dubbelsidiga rollformulär i ett block, perfekt för dina rollpersoner vare sig de är tjuvar, lönnmördare eller helt andra karaktärer!
Tjuvar är den första delen i en serie handböcker som låter dig spela karaktärer på lagens skuggsida.
Tjuvhugg går igen är det första fristående äventyret i serien Äventyr i Tjuvstaden. Rollpersonerna hamnar mitt i konflikten mellan lönnmördarorganisationen Sika-ri och von Kraakel. Kan de rädda organisationen från undergång – och än viktigare – klarar de sig ur knipan med livet i behåll?