Arkham Horror: The Card Game (LCG) är ett äventyrligt samarbetsspel som lämpar sig precis lika bra i grupp som för en spelare, med en rekommendation på två!
Arkham Horror: The Card Game tar det kortdrivna äventyrandet från brädspelet (Arkham Horror: Third Edition) och plockar bort alla spelbräden, för att istället ersätta dem med fler spelkort. Ett av utgivarens största och mest populära spel inom genren Living Card Game; med det mer äventyrliga upplägget och omspelbarheten, samt att varje expansionspaket med nya kort har samma innehåll. Ett LCG handlar nämligen inte om att försöka samla eller byta spelkort mellan olika spelare, som i t.ex Magic: The Gathering och Pokémon, utan har istället fokus på spelmekaniken och upplevelsen.
Grundspelet Arkham Horror: The Card Game (Revised Core Set) räcker för att upp till fyra spelare ska kunna sätta sig ned med varsin väldigt unika kortlek och egna spelstil, när man tillsammans försöker besegra de kreatur och människor som ställer sig i ens väg för att lösa ett scenario. Spelet är mest rekommenderat för 1 eller 2 spelare, då det kan ta väldigt lång tid mellan spelrundorna när man är 3 eller 4 som spelar.
Äventyrsdelen expanderas dels genom mindre scenariopaket, dels genom kampanjexpansioner som innehåller flera sammanlänkade scenarier. I övrigt finns även karaktärspaket som lägger till nya spelkort att bygga kortlekar med. Men där finns även rekommendationer och listor för färdiga kortlekar, så att spelaren snabbt och enkelt istället kan lägga sin tid på att spela spelet, för de som inte är lika intresserade av kortleksbyggande.
Arkham Horror: The Card Game är inte särskilt komplicerat att lära sig och ett scenario går ganska snabbt att spela (för 1-2 spelare), och rekommenderas om man vill prova ett kortspel där fokus ligger på story och utforskande.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
The Dream-Eaters is the fifth deluxe expansion for Arkham Horror: The Card Game. In this expansion, 1–4 players take on the roles of either a group of investigators venturing into the Dreamlands or their companions who have been left in the waking world.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
The Innsmouth Conspiracy, the sixth deluxe expansion for Arkham Horror: The Card Game, invites you to take your first steps in a twisting, time-jumping tale, starting with the campaign’s first two scenarios included in this expansion.
Antal spelare: 1-12, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
With this unique, 80-card standalone scenario for Arkham Horror: The Card Game, you become the prisoner of a mysterious mastermind, forced to take part in his cruel experiments. To escape, you and your fellow investigators will need to work together.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
Antal spelare: 1-4, Speltid: 120 min, Ålder: 14+
In The Pallid Mask scenario, you and your fellow investigators will enter these tunnels in search of a stranger whom you believe must be connected to the events surrounding the performance of The King in Yellow at the Ward Theatre in Arkham.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 60-120 min, Ålder: 14+
In The Path to Carcosa, the second deluxe expansion for Arkham Horror: The Card Game, it becomes your task to uncover the secrets of this unusual play.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
The Search for Kadath is Scenario 2–A of The Dream-Quest. This scenario can be played on its own in Standalone Mode or combined with the other expansions in The Dream-Eaters cycle to form a larger four-part or eight-part campaign.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
The Secret Name is the first Mythos Pack in The Circle Undone cycle.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
The Wages of Sin is the second Mythos Pack in The Circle Undone cycle for Arkham Horror: The Card Game.
Union and Disillusion is the fourth Mythos Pack in The Circle Undone cycle for Arkham Horror: The Card Game.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
Weaver of the Cosmos is Scenario 4–B of The Web of Dreams campaign for Arkham Horror: The Card Game. This scenario can be played on its own in Standalone Mode or combined with the other expansions in The Dream- Eaters cycle to form a larger four-part or eight-part campaign. After the events of Point of No Return, you have finally reached the perilous nightmarescape that you have been led to since the very beginning. Everything has led to this— Virgil’s writings, your companions’ unending sleep, the black cat, all of it. This transdimensional space is home to a spider creature that would obliterate your world and replace it with a new reality. If you cannot stop it, there will be no Earth left to return to, no escape from this hellish dream, and the Dreamlands will be lost as well. You have no choice but to fight.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 120-0 min, Ålder: 14+
Where the Gods Dwell is Scenario 4–A of The Dream-Quest campaign. This scenario can be played on its own in Standalone Mode or combined with the other expansions in The Dream- Eaters cycle to form a larger four-part or eight-part campaign. After the events of Dark Side of the Moon, you have finally made your way to lost Kadath, where Nyarlathotep is waiting for a battle that will force you to face deceit, lies, and shifting reality. If you can somehow draw him out, expose him, you may stand a chance, but how do you fight an enemy you cannot understand?