Antal spelare: 3-7, Speltid: 30-0 min, Ålder: 10+
Make the right decisions to lead your civilization to prosperity!
Antal spelare: 2, Speltid: 30 min, Ålder: 10+
I 7 Wonders: Duel strider två civilisationer om att bli den mest framgångsrika, den mest utvecklade eller bara den med störst krigsmakt! Genom tre tidsåldrar bygger de två spelarna upp sitt spelområde med resursrika marker, produktiva byggnader, militära anläggningar samt praktfulla underverk och försöker vinna på antingen segerpoäng, vetenskap eller krigsmakt!
Antal spelare: 2-7, Speltid: 25 min, Ålder: 8+
Du har endast ett mål: Bygg ett underverk så storslaget att det sätter ditt spår i historien. Ditt arv står på spel!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 120-0 min, Ålder: 12+
As the name suggests, the expansion contains six unique leaders for players to choose from, each leader equipped with different abilities, skills, and starting decks that offer players different strategies and styles of play to explore.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 30-120 min, Ålder: 12+
Bygg din egen lek, hantera dina resurser klokt och sätt rätt person på rätt plats i Lost Ruins of Arnak, ett spel fullt av äventyr och upptäckter!
Antal spelare: 2, Speltid: 30 min, Ålder: 10+
I 7 Wonders: Duel strider två civilisationer om att bli den mest framgångsrika, den mest utvecklade eller bara den med störst krigsmakt! Genom tre tidsåldrar bygger de två spelarna upp sitt spelområde med resursrika marker, produktiva byggnader, militära anläggningar samt praktfulla underverk och försöker vinna på antingen segerpoäng, vetenskap eller krigsmakt!
Antal spelare: 3-7, Speltid: 30-0 min, Ålder: 10+
Make the right decisions to lead your civilization to prosperity!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 120-0 min, Ålder: 12+
Lost Ruins of Arnak combines deck building, worker placement and resource management in a game of exploration and discovery.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 30-120 min, Ålder: 12+
Follow a trail to learn the fate of Professor Kutil and other missing explorers in Lost Ruins of Arnak: The Missing Expedition.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 40-0 min, Ålder: 10+
Fyra skogsandar har återkallats för att rädda det heliga trädet från Onibis förödande eldsflammor. För att lyckas med det är måste du utfära en av följande uppgifter:
1 - Samla 12 heliga blommir för att väcka Sanki, skogens väktare.
2 - Plantera 12 olika skyddsträd.
3 - Släcka 12 eldar för att bannlysa Onibi för gott.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 30-120 min, Ålder: 12+
Förbered dig för ett nytt äventyr i världen av Lost Ruins of Arnak. Packa alla dina nödvändigheter enkelt i en Adventure Chest som rymmer allt du behöver för att resa genom Arnak's frodiga djungler och vidsträckta slätter—och ge dig sedan ut för att utforska nya områden och tempel.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 20-30 min, Ålder: 8+
Runt hela Medelhavet kämpar rivaliserande städer om rikedom och makt. Till sin hjälp har de er – några av antikens allra främsta arkitekter.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 40 min, Ålder: 10+
Imhotep är ett spel vars enkla regler och svåra beslut verkligen överraskar! Spelarna tävlar om att bli den mest kända arkitekten i Egypten sedan Imhotep, genom att transportera stenblock till fem olika byggplatser och resa monument vid fyra av dessa. Varje spelare vill att just deras stenar skall användas vid byggnationen eftersom varje sten är värd poäng, men hur och när poängen delas ut beror på vilket monument man hjälper till att bygga! Dessutom kan stenar som levereras till marknadsplatsen tillförse spelarna med hjälpsamma spelkort... Det är dock aldrig säkert att de stenar som man har lastat ombord på en båt når den byggnadsplats som man själv hade tänkt sig.
Antal spelare: 2, Speltid: 45 min, Ålder: 10+
Add a divine element to your games of 7 Wonders Duel with the Pantheon expansion! Pantheon enables you to recruit deities from five different ancient Mediterranean cultures to become patrons of your developing city.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 30-120 min, Ålder: 12+
Ancient Knowledge: Heritage-expansionen består av 16 kort för sololäge som låter dig spela en kampanj, och lite extra andra kort för gemensamt spel.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 60-0 min, Ålder: 14+
Expansion till Concordia där du spelar ensam eller i par och får möta den svåra motståndaren Contrarius. Skicklig planering är vad som krävs då det kort du lägger också bestämmer dina rådgivares reaktioner.
Kan spelas på samtliga Concordia kartor och med samtliga Concordia expansioner.
Antal spelare: 2-6, Speltid: 120-0 min, Ålder: 12+
This version is not playable on its own – you will need a copy of the Concordia base game.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 45-0 min, Ålder: 14+
In Ishtar – The Gardens of Babylon, flowerbeds and rows of trees will grant you many victory points. All gardeners play on the same garden, which means that you have to carefully place your vegetation tiles, while strategically placing your assistants to control them.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 120-0 min, Ålder: 12+
In Teotihuacan: City of Gods, each player commands a force of worker dice, which grow in strength with every move. On your turn, you move a worker around a modular board, always choosing one of two areas of the location tile you land on: one offering you an action (and a worker upgrade), the other providing you with a powerful bonus (but without an upgrade).
Antal spelare: 2-4, Speltid: 90 min, Ålder: 13+
Som olika stammar av Mayafolket, försöker spelarna i Tzolk’in få just sin egen stam att frodas allra mest – genom att placera ut sina arbetare och dra nytta av de olika civilisationerna i Mayariket! Men för varje spelrunda så går dagarna i Mayakalendern framåt och detta förändrar såväl spelplanen som spelarnas alternativ.
Antal spelare: 3-7, Speltid: 40-0 min, Ålder: 10+
The horizon is now within reach: your armada is waiting for you to go conquer the seas! On board your ships, discover distant isles, trade with distant cities, and equip your fleets to take part in the upcoming naval warfare...
In the dark alleys of your city, gold changes hands, alliances are made and secrets betrayed... Now, your influence extends into the heart of rival cities. But be careful, they won’t be shy to return the favor!
Antal spelare: 2-7, Speltid: 25-30 min, Ålder: 10+
Led en av antikens sju största städer till framgång, i tärningsversionen av det klassiska brädspelet!
Antal spelare: 2, Speltid: 45 min, Ålder: 10+
Add a divine element to your games of 7 Wonders Duel with the Pantheon expansion! Pantheon enables you to recruit deities from five different ancient Mediterranean cultures to become patrons of your developing city.
Antal spelare: 2, Speltid: 20-30 min, Ålder: 10+
Battle Line är ett snabbspelat taktiskt kortspel för två spelare. Man spelar ut kort som symboliserar trupper på Alexander den stores tid för att bilda bättre kombinationer än sin motståndare.
Antal spelare: 1-2, Speltid: 20-0 min, Ålder: 14+
The Roman Republic is coming to an end, but not before a power struggle between Caesar and Pompey. Players will command their legions, strategically deploying them to key battlegrounds to try and seize control of the provinces and become ruler of the republic.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 180-240 min, Ålder: 14+
Transform a meager settlement into a mighty empire whose culture will be your greatest achievement!
Antal spelare: 2-6, Speltid: 120-0 min, Ålder: 12+
With the help of Venus, the goddess of love and intimacy, two partners work together at a game of Concordia while competing against one or two other teams. Mutual understanding and coordinated planning are essential to succeed as a harmonious couple.
Antal spelare: 1-5, Speltid: 140-0 min, Ålder: 12+
This game features a card mechanism reminiscent of deck builders and the market mechanism successfully used in Power Grid. Gain more and more valuable cards, and use the structures built on the game board to your advantage — in other words, for your reputation. In the end, the most cunning advisor who creates the best card combinations will win Faiyum.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 90-0 min, Ålder: 14+
Gladiatori is a card-driven game in which each player assumes the role of a gladiator in the Ancient Roman Empire. Action selection drives figure movement on the board. Combat cards give energy to the character actions and are used as hit points.