Antal spelare: 1-5, Speltid: 180 min, Ålder: 14+
Streets of Arkham is an expansion for Mansions of Madness: Second Edition in which investigators must confront the horrific secrets behind Arkham's failing facade of normalcy. From the campus of Miskatonic University to the gang-run speakeasies and storefronts, investigators face threats on both the supernatural and worldly fronts.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 90-0 min, Ålder: 14+
Marvel Champions: The Card Game invites players embody iconic heroes from the Marvel Universe as they battle to stop infamous villains from enacting their devious schemes.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 90 min, Ålder: 14+
Nu tar Cyclops striden till Marvel Champions!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45 min, Ålder: 14+
Den glappkäfta legosoldaten Deadpool är redo för Marvel Champions!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 90-0 min, Ålder: 14+
In this third campaign expansion for Marvel Champions: The Card Game, you and your fellow heroes must challenge the forces of Thanos.
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45 min, Ålder: 14+
Gifted with a powerful healing factor and armed with adamantium claws that can cut through anything, the hero known as Wolverine is a force to be reckoned with. Though trained as a killer by Weapon X, Wolverine has dedicated his life to helping others as one of the X-Men, and now he tears his way into players’ games of Marvel Champions: The Card Game!
Antal spelare: 2-13, Speltid: 30 min, Ålder: 10+
King, Witch, Thief… See what’s behind the masks!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-60 min, Ålder: 14+
Förbered dig på att samla Shepards besättning och anpassa förmågor, utrustning och krafter för att undersöka mysteriet på Hagalaz.
Players are members of a vampire clan slowly regaining their former power. With the help of their minions, they will fight against the agents of the Inquisition, cast fear into the hearts of the people with their hunts, and shape dread sigils in different city districts, all in preparation for the grand Blood Moon ritual that will confirm their grasp on the city and its fate.
Math-a-Round Σ™ är ett inspirerande och pedagogiskt matematikspel. Låt eleverna eller barnen träna huvudräkning samtidigt som de har roligt!
Från ca 6 år och uppåt
Antal spelare: 1-4, Speltid: 60-90 min, Ålder: 10+
I Meadow besöker spelarna varsin äng för att titta på flora och fauna och samla poäng på sina upplevelser! Alla djur, växter och landskap utgörs av spelkort med olika symboler som behöver matchas för att korten ska kunna spelas ut, så varje spelrunda utgörs av ett ständigt pusslande för spelarna. Inte enbart för att få symbolerna att matcha, utan också lyckas få tag på ”rätt kort” från marknaden av tillgängliga spelkort!
Antal spelare: ?, Speltid: ?, Ålder: 4+
Ett memo med, roliga, läskiga, och söta dinosaurier.
Antal spelare: 2-5, Speltid: 15-30 min, Ålder: 2+
Öva minnet och lär dig massvis om monstren runtom oss med Memonsters - ett måste för alla monsterdiggare! Innehåller 24 läskigt söta monsterpar, 4 brickor med specialregler + en häftig monsterguide att hänga på väggen.
Antal spelare: 2-8, Speltid: 10-15 min, Ålder: 3
Klassiskt Memoryspel med tema från Disneys Frost (Frozen) filmer. Matcha ihop bildparen med varandra, den med flest par vinner!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 5-15 min, Ålder: 2,5+
Memory med extra tjocka greppvänliga bitar! Korten har bilder av djur, fordon och leksaker. Matcha ihop bildparen med varandra, den med flest par vinner!
Antal spelare: 2-8, Speltid: 10-15 min, Ålder: 3+
Klassiskt memoryspel med färgglada bilder av Greta Gris och hennes vänner och familj. Matcha ihop bildparen med varandra, den med flest par vinner!
Antal spelare: 1-4, Speltid: 45-0 min, Ålder: 12+
Insidious individuals with murderous intentions and greedy thieves stalk the streets of Crime City, waiting in dark alleys and ambushing the poor citizens. In Crime City there are numerous new crimes just waiting to be solved by you!
Antal spelare: 2, Speltid: 25 min, Ålder: 8+
Lägg till en ny dimension till Mindbug med Boost-kort!
Antal spelare: 2, Speltid: 25 min, Ålder: 8+
Mindbug hybriderna verkar utveckla och förändra sina förmågor!
Antal spelare: ?, Speltid: ?, Ålder: 3+
Stora Alfons Åberg-brickor som är lätta att greppa och passar små hånder.
Antal spelare: 2-4, Speltid: ?, Ålder: 5+
PEPPA PIG THEME: Learn to earn with Peppa and her family! In this Monopoly Junior board game, kids can imagine being part of the happy and fun world of Peppa Pig.
Antal spelare: 2-4, Speltid: 45 min, Ålder: 8+
Tävla om att fånga de vilda Pokémon!
Monopoly Pokémon Edition kombinerar det klassiska Monopoly-spelet med spännande Pokémon-fångstaction.
Antal spelare: 3-8, Speltid: 30-60 min, Ålder: 7+
Monstre is a party game for budding monster catchers to play in teams.
Antal spelare: 2-6, Speltid: 30 min, Ålder: 7+
Muminmamman har tappat nyckeln till syltkällaren. Var och hur, det får du läsa mer detaljerat om i händelsebeskrivningen av Tove och Lasse Jansson, som skapade det ursprungliga spelet redan på 1950-talet!
Antal spelare: 2-4, Speltid: 15-30 min, Ålder: 3+
Slå färgtärningen och kläm sedan på mopsar för att se om deras tunga matchar i ett roligt memory-spel!
You wanted more Munchkin, so here it is! Created by Steve Jackson and illustrated by John Kovalic, Munchkin 3: Clerical Errors has 112 more cards for the best-selling game of killing monsters and taking their stuff.
För att spela detta spel krävs:
Munchkin
Antal spelare: 3-6, Speltid: 90 min, Ålder: 10+
Centaurs and Lizard Guys!
These two classic fantasy races get the Munchkin treatment in Munchkin 8 – Half Horse, Will Travel!
Antal spelare: 2-5, Speltid: 20 min, Ålder: 13+
Murder of Crows is a fast-paced card game for 2 to 5 players that's quick to learn and features atmopheric art by Dungeoneer illustrator Thomas Denmark. A game typically lasts 15 to 20 minutes, and is designed for ages 13 and up.
Ett nytryck av Regelboken till den klassiska Mutant-utgåvan Undergångens arvtagare (andra utgåvan från 2004).
Antal spelare: ?, Speltid: ?, Ålder: 10+
"DET BLÅSER UPP TILL STORM!" vrålade Lage och pekade mot det stora och fruktansvārda som tor-
nade upp sig mellan byggnaderna: ett spiralformat moln av aska och ångor, rasande fram genom
spökstaden med ett hungrigt rytande. I ett overkligt ögonblick stad de tre äventyrarna stilla som
automatkadaver. Hela zonen tycktes plötsligt vara på flykt. En skraltig forntidskärra dök upp från
ingenstans och dundrade vidare ut i ödemarkerna, en flock ärghanar gled hastigt bort genom luftha-
vet och något vått men osynligt strök sig förbi Jores ben. För både Lage, Jores och SPO-17 passerade
de senaste veckorna i revy. De hade irrat omkring i gränstrakterna mellan Mozonen och Frihetens
slätter, jagade av den mystiska Junker Ståhl och hans dõdspatruller. Under flykten hade de tampats
med kryllande asgnagarflockar, hållit sig ur vägen för patrullerande skyttesluskar och tvingats i
närkamp med en forntida sopmaskin som smittats av automatkräfta och fått smak för blod. Men
de hade aldrig varit så illa ute som nu. "Det är en härskartromb" konstaterade Jores kort. "Vi måste ner under marken. Nu!"