Skräckens Länder är soloäventyr 6 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Nyckeln till framtiden.
Skuggor i Sanden är soloäventyr 5 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Majhanens grav.
Slottet Död är soloäventyr 7 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Den Allseende.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Berättarens skärm är ett hjälpmedel till Handbok för superhjältar – rollspelet. På den ena sidan av skärmen finns en stämningsfull bild från spelet, på den andra sidan finns tabeller och information som hjälper dig att hålla reda på de viktigaste reglerna!
Tänk om människans strävan mot stjärnorna aldrig falnade efter den sista Apollo-expeditionen till Månen 1972? Sagospelet Rymd tar dig med på en resa till en värld där människans utforskning av rymden aldrig mattades av, till en värld där människan precis tagit steget tillbaka till stjärnorna …
Jorden som vi känner den är närmast obeboelig. Människans rovdrift har lämnat henne som ett blödande sår. Drömmen om att lämna planeten för semesterbyarna på Mars lockar de flesta, men få har råd att åka. Desto fler hamnar i gruvorna i asteroidbältet. Men det viskas om de som lyckats. Som flytt solsystemet. Och särskilt ett namn hörs i bruset: Len Renberg.
Monster i Masona är den tredje världsboken för Sagospelet Äventyr och koncentrerar sig helt på monster som förekommer i Västanhavet och på Nordhelm. Boken är fullmatad med fantasifulla och ofta unika varelser som alla följs av några sagofrön med exempel på hur de kan användas i spelvärlden.
I den västra världsboken ligger fokus på fantasi och allt är möjligt. Det är lättsamt och roligt och spännande. Målgruppen är Äventyrs ursprungliga, 5-12 med fokus på den yngre halvan av spelare. Monstren är lite mindre läskiga och du kan oftast undvika konflikter med list och klurigheter.
Hoppingen Kumpel vaknar upp och finner sig kidnappad av skurkar som ska ställa ut honom på ett zoo för magiska djur. I fångenskapen lär han känna den till synes helt vanliga flickan Sara, och tillsammans bestämmer de sig för att fly. Det blir början på både ett spännande äventyr och en god vänskap.
Skuggan över Dunkeldäld är ett gotiskt skräckäventyr till Drakar och Demoner skrivet av Robin Fjärem.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
Noir Spelpaket är en gedigen arkivmapp som innehåller allt en Noir-spelgrupp behöver. Med Spelpaketet kan en erfaren grupp uppleva Noir utan att behöva öppna regelboken under spelsessionen. All information som behövs finns tillgänglig för snabb referens.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Ångande Djungler! Uråldriga Ruiner! Utomjordiska Mysterier!
Coriolis – Arams hemlighet
Den försurade planeten Jina anses av de flesta vara ett obeboeligt helveteshål. Ändå framhärdar en liten koloni av gruvarbetare och kolonister i bosättningen Arams ravin. Trots närheten till stationen Coriolis föredrar de flesta skeppare att lägga till vid lyxmånen Cala Duriha och bara de mest desperata angör planetens yta.
Coriolis – Det döende skeppet
Isfraktaren Orun II svarar inte på anrop och har ändrat kurs mot ett dödligt meteoritmoln. Det blir rollpersonerna som tilldelas uppdraget att genskjuta det stora fraktskeppet för att ta reda på vad som hänt och åter lotsa det mot Coriolis.
Kolonin i Taoan-systemet har skickat en nödsignal för att därefter tystna helt. På Coriolis sätts en räddningsexpedition samman, i den ingår det forna passagerarskeppet Ghazali.
Tre kartor i A2 format över den fantastiska sagovärlden Masona.
Fyrfärgskarta över Kopparhavet med symboler för viktiga ätter och organisationer. Vikt karta i 50x70cm.
Håll ordning på din rollperson med de officiella rollformulären till Kopparhavets hjältar. Varje block innehåler 20 formulär.
Ett tärningsset med sex skräddarsydda d10 för KULT: Divinity Lost, inspirerat av Inferno.
Alone Against the Tide is a solo horror mystery for Call of Cthulhu, set in the misty lakeside town of Esbury.
Gamla motsättningar mellan släkten i Svartbergen vaknar till liv. Det storslagna dvärgriket Boros portar stängs. Inga nyheter kommer därifrån på flera månader. När det står klart att de annars så noggranna dvärgarna lämnat portarna obevakade börjar man ana oråd. Vad är det som hänt i dvärgriket, och varför får man ingen kontakt med dem? Rollpersonerna måste företa sig en resa till dvärgarnas rike för att utröna vad som står på.
Taktikkortleken för in mer taktisk spänning till Eons strider samtidigt som spelarna får en bra överblick över reglerna. Kortleken innehåller nya regler för greppning samt fyra färgkodade set om 13 kort vardera; varje set innehåller:
• 4 anfallstaktiker
• 3 förvarstaktiker
• 3 faser
• 1 fördelskort
• 2 kort för anfallare respektive försvarare
Vapenkortleken ger spelarna mer inlevelse i striden och en bra överblick över vapenreglerna. Kortlekens 54 kort innehåller alla vapen från Grundboken plus fem nya och därtill ett eget kort för Undvika. Varje kort har information om regler inklusive vapenegenskaper på ena sidan och en illustration på andra.
The ultimate brush selection for terrain painting!
Greve Kallarys Skatt är ett spännande, klurigt och utmanande äventyr till Hjältarnas tid av klassiskt snitt. I boken finns en beskrivning av Slingerkusten och dess skärgård, byn Fladom, samt nya odjur, växter och besvärjelser som du kan utmana dina spelare med.
Häfte, 36 sidor.
Antal spelare: ?, Speltid: ?, Ålder: 15+
Gamemaster-skärmen för Kult: Divinity Lost
En kortlek med 55 vapenkort för enkel referens för spelarna under spelet.
Min faders svärd är ett rollspel där spelarna spelar episka hjältar med mycket humor och nostalgi! En del frågar: Hur tusan ska man spela detta rollspel? Det bästa svaret tycker vi är: precis som ni vill! Vilka är vi att sitta här och säga åt er hur ni ska ha roligt?! Men om ni tvunget vill ha vår åsikt i frågan så tänker vi så här: - Ni spelar egentligen precis som vanligt, och kan i stort sett t