Karavanens Hemlighet är ett actionfyllt äventyr till Drakar och Demoner skrivet av Robin Fjärem.
Göteborgs stadsmuseum förbereder sin nya basutställning om Göteborgs tidiga historia (1400-1700). I samband med det fick Eloso Förlag möjlighet att ta fram ett rollspel som skulle vara en förlängning av utställningen. Målgruppen var unga spelare under 20, och nybörjare i alla åldrar.
Niilas och Siris äventyr: Mötet med piraten, är en sagobok som utspelas i Sagospelet Äventyrs fantastiska värld Masona. Sofi Poulsen, författare till bland annat böckerna om Prinsessan & prinsen, har skrivit och Richard Svensson, som illustrerat alla Sagospelet Äventyrs böcker, har gjort bilderna.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
The Ninth World is filled with the bizarre and unexpected. But beyond it, the truly astonishing awaits. Enter a dimension where you exist in three different places simultaneously. A pocket universe that transforms you into living sound. An existence where time carves living beings into separate time streams. Or a world where merely thinking changes reality. How can you even begin to cope with such radically different worlds? Explore Into the Outside and find out!
Den fjärde världsboken i sagovärlden Masona behandlar det magiska landet Komino – Djurens ö, där djurfolk och fabler bor. Komino styrs av pegasdrottningen Månskära, som har sitt säte i den stora staden Imaginor. Genom sina goda kontakter med Molnrike, har hon en stark allierad i himmelsalverna.
Österlanden omfattar den norra kontinenten och hela den stora östra landmassan som täcker en stor del av ytan på Masona. Här är målgruppen de lite äldre barnen och ungdomarna som kanske vill spela själva också (även om det naturligtvis går att utforska dem som du vill även för de yngre!).
Antal spelare: 2-4, Speltid: 240-300 min, Ålder: ?
Slaying Dragons är ett spel som handlar om att metaforiskt döda sin drake. Ett spel om tillit, svårigheter, konsekvenser och att konfrontera sina inre demoner.
Magnamunds Kartbibliotek, samling 1
Magnamunds Kartbibliotek inleds med en utökad presentation av Sommerlund, Durenor, Vassagonien och Dessi – alla med äventyrskrokar.
I detta fjärde soloäventyr är din uppgift att återta en försvunnen guldlast och undersöka vad som hänt den patrull som tidigare sänts ut för att undersöka den misstänkta stölden.
Sagan om Ensamma Vargen fortsätter i detta andra soloäventyr. Ditt hemland är belägrat och din uppgift blir att återta solsvärdet Sommerswerd - det enda mäktigt nog i hela Magnamund att rädda ditt folk.
Du är Ensamma Vargen - den siste av Kais krigarmunkar. Ditt sökande efter Magnakais dolda hemligheter har fört dig till djungelriket Dessi. Tillsammans med krigarmagikern furst Paido ger du dig av mot Danargs träsk för att hitta ett försvunnet tempel.
Det här är den uppdaterade versionen av den första boken som startade sagan om Ensamma Vargen och världen Magnamund; en äventyrsserie där läsaren har huvudrollen och själv bestämmer vad som ska hända vid varje vägskäl! Bläddra mellan sidorna och försök fatta det bästa beslutet för att nå det sista kapitlet och därmed också avsluta boken.
I FRUKTANS KITTEL måste du hela tiden ligga ett steg före dina fiender medan du söker efter Kunskapsstenen i en fantastisk, underjordisk stad som byggdes i Magnamunds gryning.
Soloäventyr 3 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Vonotars snara.
Skräckens Länder är soloäventyr 6 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Nyckeln till framtiden.
Skuggor i Sanden är soloäventyr 5 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Majhanens grav.
Slottet Död är soloäventyr 7 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Den Allseende.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Berättarens skärm är ett hjälpmedel till Handbok för superhjältar – rollspelet. På den ena sidan av skärmen finns en stämningsfull bild från spelet, på den andra sidan finns tabeller och information som hjälper dig att hålla reda på de viktigaste reglerna!
Monster i Masona är den tredje världsboken för Sagospelet Äventyr och koncentrerar sig helt på monster som förekommer i Västanhavet och på Nordhelm. Boken är fullmatad med fantasifulla och ofta unika varelser som alla följs av några sagofrön med exempel på hur de kan användas i spelvärlden.
I den västra världsboken ligger fokus på fantasi och allt är möjligt. Det är lättsamt och roligt och spännande. Målgruppen är Äventyrs ursprungliga, 5-12 med fokus på den yngre halvan av spelare. Monstren är lite mindre läskiga och du kan oftast undvika konflikter med list och klurigheter.
Hoppingen Kumpel vaknar upp och finner sig kidnappad av skurkar som ska ställa ut honom på ett zoo för magiska djur. I fångenskapen lär han känna den till synes helt vanliga flickan Sara, och tillsammans bestämmer de sig för att fly. Det blir början på både ett spännande äventyr och en god vänskap.
Skuggan över Dunkeldäld är ett gotiskt skräckäventyr till Drakar och Demoner skrivet av Robin Fjärem.
Tre kartor i A2 format över den fantastiska sagovärlden Masona.
Alone Against the Tide is a solo horror mystery for Call of Cthulhu, set in the misty lakeside town of Esbury.
The ultimate brush selection for terrain painting!
Min faders svärd är ett rollspel där spelarna spelar episka hjältar med mycket humor och nostalgi! En del frågar: Hur tusan ska man spela detta rollspel? Det bästa svaret tycker vi är: precis som ni vill! Vilka är vi att sitta här och säga åt er hur ni ska ha roligt?! Men om ni tvunget vill ha vår åsikt i frågan så tänker vi så här: - Ni spelar egentligen precis som vanligt, och kan i stort sett t
Den femte världsboken till Sagospelet Äventyr expanderar och reviderar den sedan länge slutsålda boken Trolldom till Sagospelet Äventyrs andra utgåva. Här hittar du nya sysselsättningar, magiska föremål, äventyr och förtrollningar samt mycket mer!
THESPIAN är ett samberättande rollspel om en kaotisk teaterföreställning och om skådespelarna som desperat försöker undvika att föreställningen blir en fullständig katastrof.
Blood Feud är ett rollspel om toxisk maskulinitet - vissa vanliga attityder och beteenden bland män som orsakar skada på männen och på andra i deras omgivning.
Blott ränker smida är en kampanj till rollspelet Dimmor & Borgar och innehåller två sammanhängande äventyr.