Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
The Ninth World is filled with the bizarre and unexpected. But beyond it, the truly astonishing awaits. Enter a dimension where you exist in three different places simultaneously. A pocket universe that transforms you into living sound. An existence where time carves living beings into separate time streams. Or a world where merely thinking changes reality. How can you even begin to cope with such radically different worlds? Explore Into the Outside and find out!
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
There's a horror movie called Alien? That’s really offensive. No wonder everyone keeps invading you!’
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 15+
The Section 46 Operations Manual is a handbook for World War Cthulhu: Cold War players, designed to teach them how best to succeed and survive in this murky world of 1970s espionage, or at least how to delay the inevitable for as long as possible.
The galaxy is a vast, varied and dangerous place. You are a small crew on a simple ship. War wages around you as the Free Alliance tries to survive the onslaught of the Victrix Kingdom. Gangsters and warlords prey on the weak factions and lone transports.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Ordningen i metropolen Elemin är hotad. På ytan är allt fortfarande lugnt men under gatorna, i fattigkvarterens dunkla gränder och bakom lyckta dörrar samlas mystiska sekter och övernaturliga väsen. Stadsvakten får in så många vittnesmål om märkliga, »magiska« fenomen att de inte längre kan bortses från. Urkrafternas tjänare blir allt djärvare. Det är en förändringens tid och allt det som Maharadjan och byråkraterna i det akademiska Vävargillet byggt upp riskerar att raseras.
Nu kan du bli hjälten!
Baserat på den oerhört populära och bästsäljande bokserien Handbok för Superhjältar! Skapat av Elosos Daniel Lehto ihop med Elias och Agnes Våhlund.
Doors To Darkness provides five scenarios written especially for beginning Keepers and players of Call of Cthulhu.
All the Important Rules, Charts, and Maps at a Glance!
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
This book, the Keeper Rulebook, contains the core rules, background, guidance, spells, and monsters of the game. It is intended for use by the Keeper of Arcane Lore
A World of Mystery, Horror and Adventure in a Box!
Den fjärde världsboken i sagovärlden Masona behandlar det magiska landet Komino – Djurens ö, där djurfolk och fabler bor. Komino styrs av pegasdrottningen Månskära, som har sitt säte i den stora staden Imaginor. Genom sina goda kontakter med Molnrike, har hon en stark allierad i himmelsalverna.
Du är Ensamma Vargen - den siste av Kais krigarmunkar. Ditt sökande efter Magnakais dolda hemligheter har fört dig till djungelriket Dessi. Tillsammans med krigarmagikern furst Paido ger du dig av mot Danargs träsk för att hitta ett försvunnet tempel.
Hoppingen Kumpel vaknar upp och finner sig kidnappad av skurkar som ska ställa ut honom på ett zoo för magiska djur. I fångenskapen lär han känna den till synes helt vanliga flickan Sara, och tillsammans bestämmer de sig för att fly. Det blir början på både ett spännande äventyr och en god vänskap.
The perfect introduction to Warhammer Fantasy Roleplay, this boxed set includes an introductory scenario designed to teach you how to play, beautiful character portfolios, a guide to the town of Ubersreik and two ten-sided dice.
The Warhammer Fantasy Roleplay Rulebook contains everything you need for grim and perilous roleplaying adventures in the Old World.
Tärningsset för Vampire: The Masquerade 5th edition.
The global blood opera of the Camarilla story continues. As the eldest vampires begin to vanish, the Ivory Tower starts to crack under the weight of its own decay. Once it was the mightiest faction of vampires in the world, a stronghold of immortality.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Vampire: The Masquerade is the original and ultimate roleplaying game of personal and political horror. You are a vampire, struggling for survival, supremacy, and your own fading humanity—afraid of what you are capable of, and fearful of the inhuman conspiracies that surround you.
The game is a Pen & Paper RPG, set in a multiverse, where hundreds of magical fantasy worlds exist in parallel dimensions. On Earth, it’s the 1960's, and residents there are kept in the dark regarding other worlds and races. The reason for this omission is linked to the flow of magic and the alignment of the multiverse (more on this further below). A large part of the multiverse is working together under a government called the UVA Concordia.
Monster i Masona är den tredje världsboken för Sagospelet Äventyr och koncentrerar sig helt på monster som förekommer i Västanhavet och på Nordhelm. Boken är fullmatad med fantasifulla och ofta unika varelser som alla följs av några sagofrön med exempel på hur de kan användas i spelvärlden.
Niilas och Siris äventyr: Mötet med piraten, är en sagobok som utspelas i Sagospelet Äventyrs fantastiska värld Masona. Sofi Poulsen, författare till bland annat böckerna om Prinsessan & prinsen, har skrivit och Richard Svensson, som illustrerat alla Sagospelet Äventyrs böcker, har gjort bilderna.
Monster och Varelser för att få inspiration till äventyr.
Fasor är en spännande antologi inspirerad av det gotiska skräckrollspelet Nattens Varelser.
Nattens Varelser är ett gotiskt skräckrollspel i viktoriansk miljö.
Välkomna att följa Fläckens spännande äventyr, där du som läsare bestämmer vart Fläcken ska leta efter sin försvunna Pappakatt. Det är inte bara en mysig berättelse, utan barnen blir också engagerade och dras in i Fläckens äventyr.
Hjälp mig hitta Pappakatt! är en interaktiv bok där barnen själva väljer vad som ska hända. Berättelsen blir annorlunda varje gång du läser beroende på vilka val barnen gör.
Tre kartor i A2 format över den fantastiska sagovärlden Masona.
Österlanden omfattar den norra kontinenten och hela den stora östra landmassan som täcker en stor del av ytan på Masona. Här är målgruppen de lite äldre barnen och ungdomarna som kanske vill spela själva också (även om det naturligtvis går att utforska dem som du vill även för de yngre!).
I den västra världsboken ligger fokus på fantasi och allt är möjligt. Det är lättsamt och roligt och spännande. Målgruppen är Äventyrs ursprungliga, 5-12 med fokus på den yngre halvan av spelare. Monstren är lite mindre läskiga och du kan oftast undvika konflikter med list och klurigheter.
Slottet Död är soloäventyr 7 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Den Allseende.