I detta fjärde soloäventyr är din uppgift att återta en försvunnen guldlast och undersöka vad som hänt den patrull som tidigare sänts ut för att undersöka den misstänkta stölden.
Sagan om Ensamma Vargen fortsätter i detta andra soloäventyr. Ditt hemland är belägrat och din uppgift blir att återta solsvärdet Sommerswerd - det enda mäktigt nog i hela Magnamund att rädda ditt folk.
Du är Ensamma Vargen - den siste av Kais krigarmunkar. Ditt sökande efter Magnakais dolda hemligheter har fört dig till djungelriket Dessi. Tillsammans med krigarmagikern furst Paido ger du dig av mot Danargs träsk för att hitta ett försvunnet tempel.
Det här är den uppdaterade versionen av den första boken som startade sagan om Ensamma Vargen och världen Magnamund; en äventyrsserie där läsaren har huvudrollen och själv bestämmer vad som ska hända vid varje vägskäl! Bläddra mellan sidorna och försök fatta det bästa beslutet för att nå det sista kapitlet och därmed också avsluta boken.
I FRUKTANS KITTEL måste du hela tiden ligga ett steg före dina fiender medan du söker efter Kunskapsstenen i en fantastisk, underjordisk stad som byggdes i Magnamunds gryning.
Soloäventyr 3 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Vonotars snara.
Magnamunds Kartbibliotek, samling 1
Magnamunds Kartbibliotek inleds med en utökad presentation av Sommerlund, Durenor, Vassagonien och Dessi – alla med äventyrskrokar.
Skräckens Länder är soloäventyr 6 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Nyckeln till framtiden.
Skuggor i Sanden är soloäventyr 5 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Majhanens grav.
Slottet Död är soloäventyr 7 i den episka sagan om Ensamma Vargen, författad av Joe Dever. Innehåller även bonusäventyret Den Allseende.
Den första landsmodulen till Eon IV är en fyllig modul om det mystiska Damarien. Denna modul med sina drygt 300 sidor, tryckt i tvåfärg med hårdpärmsomslag, behandlar allt från hur du gör en damarisk rollperson, ingående beskrivningar av landets envåldshärskare Storfurst Thamas Vitfjäder till alla de mysterier som förknippas med Damarien.
Eon är ett fantasyrollspel fyllt av smutsig realism med fantastiska inslag. Det är en värld som trots drakar, häxmästare, vandöda fasor och gudar känns trovärdig. Det är en värld av gråskalor. Det finns ingen absolut ondska och det finns ingen absolut godhet. Det finns individer, deras handlingar och dess konsekvenser.
Boken för dig som vill spela stjärnmagiker där stjärnkonstellationer och födelsemånad är centrala koncept.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Biotropins aspekt
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Regelmodul till rollspelet Eon IV.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Geotropins aspekt
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Heliotropins aspekt
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Kosmotropins aspekt
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Pyrotropins aspekt
Boken för dig som vill spela döds- och föruttnelsemagiker där du nedkallar sjukdomar, orsakar hemska sår hos dina fiender eller hjälper folk att dra ut sina skadade tänder.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Välkommen till krigarnas syskonskara!
Denna modul utökar grundbokens stridskapitel och gör att du kan ta stridens konsekvenser till en ny nivå. Här finner du nya regler för strid, ordnar och sällskap, tillsammans med vapen och rustningar och hur man tillverkar dem.
Kampanjpaketet innehåller material som spelledaren kan visa för spelarna för att ge extra inlevelse i kampanjen Sylfens vrede: Genom vind och glas & Ur stoft och sot.
Taktikkortleken för in mer taktisk spänning till Eons strider samtidigt som spelarna får en bra överblick över reglerna. Kortleken innehåller nya regler för greppning samt fyra färgkodade set om 13 kort vardera; varje set innehåller:
• 4 anfallstaktiker
• 3 förvarstaktiker
• 3 faser
• 1 fördelskort
• 2 kort för anfallare respektive försvarare