Monster i Masona är den tredje världsboken för Sagospelet Äventyr och koncentrerar sig helt på monster som förekommer i Västanhavet och på Nordhelm. Boken är fullmatad med fantasifulla och ofta unika varelser som alla följs av några sagofrön med exempel på hur de kan användas i spelvärlden.
I den västra världsboken ligger fokus på fantasi och allt är möjligt. Det är lättsamt och roligt och spännande. Målgruppen är Äventyrs ursprungliga, 5-12 med fokus på den yngre halvan av spelare. Monstren är lite mindre läskiga och du kan oftast undvika konflikter med list och klurigheter.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Ångande Djungler! Uråldriga Ruiner! Utomjordiska Mysterier!
Tre kartor i A2 format över den fantastiska sagovärlden Masona.
Den femte världsboken till Sagospelet Äventyr expanderar och reviderar den sedan länge slutsålda boken Trolldom till Sagospelet Äventyrs andra utgåva. Här hittar du nya sysselsättningar, magiska föremål, äventyr och förtrollningar samt mycket mer!
Den fjärde världsboken i sagovärlden Masona behandlar det magiska landet Komino – Djurens ö, där djurfolk och fabler bor. Komino styrs av pegasdrottningen Månskära, som har sitt säte i den stora staden Imaginor. Genom sina goda kontakter med Molnrike, har hon en stark allierad i himmelsalverna.
Intermezzon i Tjuvstaden är det andra fristående häftet i serien Äventyr i Tjuvstaden.
För den som undrar var utbrytarbyn Melima ligger eller vill veta namnen på gatorna i Tistla Fäste kan denna produkt rekommenderas. Kartorna är tryckta på vardera sidan om ett ark i A2-storlek.
För den spelgrupp som trivs i Drottning Korinthias huvudstad eller som vill ha full koll på Ambrias ädla ätter är denna dubbelsidiga A2-karta ett absolut måste!
Boken för dig som vill spela stjärnmagiker där stjärnkonstellationer och födelsemånad är centrala koncept.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Biotropins aspekt
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Geotropins aspekt
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Heliotropins aspekt
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Kosmotropins aspekt
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Eon IV - Pyrotropins aspekt
Boken för dig som vill spela döds- och föruttnelsemagiker där du nedkallar sjukdomar, orsakar hemska sår hos dina fiender eller hjälper folk att dra ut sina skadade tänder.
Tjuvhugg går igen är det första fristående äventyret i serien Äventyr i Tjuvstaden. Rollpersonerna hamnar mitt i konflikten mellan lönnmördarorganisationen Sika-ri och von Kraakel. Kan de rädda organisationen från undergång – och än viktigare – klarar de sig ur knipan med livet i behåll?
En snygg mapp med femtio dubbelsidiga karaktärsark för att bättre hålla koll på dina karaktärer i DnD.
Kampanjpaketet innehåller material som spelledaren kan visa för spelarna för att ge extra inlevelse i kampanjen Sylfens vrede: Genom vind och glas & Ur stoft och sot.
Häfte 9: Underjorden, ett 20-sidigt häfte med äventyrsidéer, tabeller för slumpmässiga möten och nya varelser.
Berättarens skärm: en skärm för Sagoberättaren, med en stämningsfull bild på ena sidan och viktiga tabeller och listor som underlättar spelandet på den andra.
20 st nydesignade rollformulär till spelarna
Innehåller resurser till Drakar och Demoner: Äventyr i Tjuvstaden.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Upptäck Stormwreck öns hemligheter och kom igång med ett av världens största rollspel.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 12+
Vågar du vandra på Hjältarnas väg?
I Hjältarnas väg ligger fokus på rollpersonen, med fler möjligheter när rollpersonen skapas och med utveckling bortom färdighetsvärdena.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: 12+
Sorgeveden är en matig kampanjbakgrundsbok till Hjältarnas tid, skriven av rollspelslegenden Anders Blixt. I bokens 92 sidor hittar du folkslag, äventyr, hemligheter och mängder med resurser för att berika din kampanj i Hjältarnas tid.
Hoppingen Kumpel är Sagospelet Äventyrs första gosedjur.
Höjd: Ca 14 cm.
Antal spelare: 2-6, Speltid: ?, Ålder: ?
Ordningen i metropolen Elemin är hotad. På ytan är allt fortfarande lugnt men under gatorna, i fattigkvarterens dunkla gränder och bakom lyckta dörrar samlas mystiska sekter och övernaturliga väsen. Stadsvakten får in så många vittnesmål om märkliga, »magiska« fenomen att de inte längre kan bortses från. Urkrafternas tjänare blir allt djärvare. Det är en förändringens tid och allt det som Maharadjan och byråkraterna i det akademiska Vävargillet byggt upp riskerar att raseras.